Det är med delad spänning.

Igår tog vi oss för femtioelfte gången till ikea. Det var bara att bestämma sig. Sen stod jag där med kortet i kassan och nu håller en soffa på att tillverkas till oss. OSS! Vi var i lägenheten igår, vi har redan fått nycklarna in... Men! Den håller fortfarande på att renoveras, så det är egentligen inte mycket med en nyckel, men nu har vi den iallafall. Fick ett vindsutrymme också, så vi kan börja lasta upp grejer. Känns så overkligt att vi ska flytta in i en sådan fin lägenhet. Igår när vi kom dit så har det putsats upp alla väggar, elementen är fixade, det saknas bara golv i köket, garderoberna är uppe i sovrummet och det saknas egentligen bara färg på väggarna (jaja, det blir vitt!), golv i köket och köks"inredningen". Sen är det klart. Träffade vår hyresvärd, eller den föredetta hyresvärden (hans dotter har tagit över) och han verkade iallafall hur lugn som helst. Det hela är så overkligt. Det känns underbart. Samtidigt som jag inte kan slå bort tanken "vad händer till vintern?". Jag måste ta tag i det, men jag vet inte hur. Jag vet inte var jag ska börja! Bara vanan med att antagligen få en halverad lön gentemot vad jag har nu!? Jag hoppas innerligt att det kompenseras upp mot att jobba på mer normala tider. Det är min enda önskan. Ett jobb 8-17. Och när dagen är slut så är det slut! Du slipper oroa dig för om du har rekvisita så du klarar dig resterande vecka osv osv.. Får lägga av nu innan jag bara gräver ner mig i verkligheten. Haha.


Smack !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0