"Du har ju hela helgen på dig"

Det var längesedan sen jag uppdaterade, så detta lär bli ett mega inlägg. Hah.

Vänta, för det första, ingen har väl missat valet?


I Fredags så var det iallafall 20 års firning av Mås. Började kaos med att min skjuss körde ifrån mig. Tog mig till älskling, lämnade bilen där, blev hämtad av Gummsi en timme senare. Helt underbart snällt! Till Mås, vin, gott vin (!), en cider. Någon timme där med tjejsnack. Mot HIPP, dans och liite mer dans. Älskling hämtade upp mig, och en annan tjej, ah namn? Släppte henne vid tåget. McDonalds, nattamat. Ah, gott! Hem till älskling och slocknade kvickt. Eh, glömde att mitt hår blev BRA! Platt med volym i bottnen!

Lördag. Burlöv, bytade strumpbyxorna jag köpte i Fredags, aaah så ljusa! Handlade bikinitrosa från H&M, 10:-. Sen var jag snäll, blev snällt bemött tillslut. Hem och duschade. Håret fick självtorka, bra mycket bra! Gjorde någon lock bara för att jämna ut det hela, super snyggt. Minns inte vad jag hade på mig, jo mina gröna byxor och svart topp. Matchade med gucci skärp och väska. Mot Skanör för 4 rätters, som blev 5+. Helt otroligt mysigt. Stängde av alla telefoner och bara njöt med älskling. Vi måste göra så fler gånger. Allting släppte och det var så mysigt. Tre timmar tog det iallafall.

Är man hungrig eller har lätt att bli ska man inte läsa detta kommande stycket.
Det hela började med att Nemo kom ut och hälsade vid vårt bord, frågade om det var okej att de gjorde ihop en meny till oss, med extra. Sen fick vi in en aptitretare, en nypotatist med gräddfil och löjrom, hackad gräslök och rödlök. Sen fick vi in vår första förrätt, toastskagen på frisésallad. Myycket gott. Andra förrätten, pilgrimsmussla med kronärtskoks (det är jag inte helt säker på..)-pure med bondbönor. Så gott! Sen blev det dax för huvudrätten, oxfilé (sa Jonas..) med potatispure smaksatt med bacon. Kantareller på en bädd av haricoverts och vita sparris. Rödvinssås och kryddsmör. Och det som vi smakade på först av allt. Det låg en liten rund bit på en av köttbitarna, såg ut som rått kött ungefär, en halv cm hög. Smakade inget speciellt, men det var väldigt "fett", det la sig som en hinna i hela munnen. Så när tallrikarna blev hämtade av Nemo var vi ju tvugna att fråga vad det var. vi hade aldrig kunnat gissa oss fram, det var benmärg. Alltså det som finns innuti skelettet. Väldigt speciellt.. Sen fick vi ha en liten paus, sen var det dax för ostbricka. En ost från skåne, två från spanien, en get och en ko. Skåneosten smakade bäst. Till detta fick vi en vaniljsmakande tomatsalsa med hemmagjort knäckebröd. Till efterrätt sen så blev det chokladkaka med kolasås, kokosglass och en äpplekompott med tageteskrydda, ja tagetes är en blomma. Men allting var så himla gott, och hela upplevelsen är så mysig. Man behöver sånthär oftare, man själv och förhållandet. Tack Nemo och Micke för en minnsevärd kväll!

Vi var hemma vid tio, stentrötta och fruktansvärt mätta! Bäddade rent och bara la oss och mös i sängen, upp och ner. Älskling tyckte vi skulle gå och borsta tänderna för ögonen trillade snart ihop.. Sagt och gjort, tänderna borstade och sen sussade vi sött.

Söndag var en speciell dag. kom iform tidigare än vanligt. Men i överlag var det absolut en bra dag! Var hemma 9, bytade om och sen tog vi oss till älskling, slappade lite till valvakan och sen blev det sängen med ytterligare valvaka. Somnade innan resulatet kom, så imorse när jag vaknade, kvart över sju... Så satte jag på tv'n och där var det ingen som sa direkt ******** VANN! Så det blev text-tv. Ja, fyra år, så får vi se hur det går dessa fyra åren. Kan blir spännande med SD i alltet.

Jaja. Egentligen skulle jag och älskling frukost-dejtat, men hans frukost blev kortare än planerat. Men jag har inga problem med att ligga här i sängen en stund till, hehe. Påtal om vårt förhållande. Eller ja. Jo ändå. I Fredags tror jag det var, så frågade han mig vad jag önskade mig i julklapp.. Hallå, det är inte nes oktober än?! Jag har inte ens hunnit få den tanken! la upp förslaget att det är mycket trevligare om vi hittar på något istället.. Så vi pratade lite om Ystad's spa. Vi får se.. Nej nu ska jag slappa vidare. Detta var dagens ansträning, hehe..


Smack !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0