Jag lever.

Tanden är borta, eller inte borta, men utanför min mun. Det första tandläkaren sa när han kollade var att den eventuellt satt fast i käkbenet, det är inte bra. Men tanden var ute på mindre än en minuts bändande. Men själva förberedandet med bedövning osv tar ju sin lilla tid.. Fick en extra bedövnings spruta, för det kändes lite när de började bända, så då fick vi vänta lite till sen.

Det som jag skrev, att tanen kan trilla ner, gissa en gång vart den var påväg så fort den lossnat, ner i halsen! Fick klämma åt och spotta upp den, haha. Känner mig som en hamster nu. Var bedövad från hakan till ögat ungefär. Det börjar släppa nu, har fortfarande ingen känsel i halva tungan och kinden.

Tanden var gigantisk, och lutade "innåt" mot tungan, men det är skönt att den är borta nu, hoppas bara det läker fint och att inget smuts täkner leta sig ner i hålet. Det var en stor rot.. Och eftersom jag hade överlappande hud så blev det två eller tre stygn. Det blöder fortfarande en del..

Funderar på om jag ska ta en värktablett eller inte, har inte mycket känsel i halsen, så det är obehagligt att svälja. Men jag är ändå glad att den är borta, och att det gick så bra som det gjorde!


På tal om bra saker så hämtar älskling bilen idag! Den är inte betald än, men nu helt plötsligt vill de bli av med den.. Jaja, vi vill ju bara köpa den så det gör inte oss något.

Fick ett helt papper med text efter borttagandet med saker man inte ska göra, saker som man ska göra och råd. Ingen fysisk aktivitet första dygnet. Då kan det komma efterblödningar. Yeah. Får nog ha lite hjälp idag..


Nej, nu ska jag lägga mig och vila lite till, så skönt...



Smack !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0