Suppe?

Såja. Inbokat, vaddå? Jo Ullared! Igår gick så smidigt, ska spara mitt lilla schema och ha med det, så är jag flitigt och slösig samtidigt!

Det enda som jag är förtillfället är, är jäääävligt sjuk. Det var skönt igår att dra in lite pengar medans man satt på en vespa och skumpade runt. Men det var kallt, och det kalla som jag utstått nu i för många dagar har väl lett till denna sists jag är i nu. Meeega förkyld. Det är helt ärligt så jag undrar hur helgen ska bli?!

Igår åt jag soppa, en hel kastrull med soppa och grönskaker och rotfrukter, SJÄLV. Det var ca 1 liter vatten, 1 grönsaksbuljong, 1 st gigantisk morot, 1 dl kålrot, 1½ dl palsternacka, 5 st potatisar och självklart lite salt och peppar :). Sen host medicin på det och en varm dusch innan jag åt soppan. Så jag borde inte vara så krasslig som jag visst blivit. Jag har väl förtjänat det på ett sätt eller ett annat.

Igår när jag kom hem så såg jag att jag fått en leveranbekräftelse eller vad det var från Nelly, och igår då, så stod det att det var inom två arbetsdagar tills jag skulle få grejerna. Spännande ;P. Får se om det hinner komma innan helgen och om jag isåfall är frisk till helgen, haha. Osannolikt, men hoppet finns här!

Ja, får väl se hur denna dagen tar sig, om humöret pallar hålla sig uppe mycket längre. Väntar nästan på hot.



Smack !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0