Jag blir vuxen en annan dag ..

Har tänkt nu ett bra tag på att jag ska minsann också lära mig att handla med aktier och fonder. Jag har inte riktig ro att sätta mig ner och lära mig, bli införstådd. Men det är kul när man hör pappa och mamma sitta vid varsin dator och skrika "det går ner nu, H&M ligger på 420,30!!". Haha, ja, det är faktist så det är. Detta är inte bara ett vanligt bostadshus, nej här är vi vid börs-marknaden i NY. Fått upp en bild i huvudet än? Ta bort kavajen, sånt sysslar vi inte med här!

Igår läste jag en ekonomi artikel om Morgan från Ullared. Mycket intressant. Hur många vet att han blivit miljonär på sina aktier? Och hur många ser honom "bara" som Ullareds-Morgan. Det gjorde jag också, fram till igår. Han växte mycket i mina ögon, inte pga. pengar. Utan att han haft tur och skicklighet att träffa in bolag som växt så mycket. Grymt tycker jag. Då växte tankarna till vilka bolag och företag det hade varit idag.. Någon som är bra med deta hela är att man blir mycket insatt i världen också.

Och tänk att jag ska få rösta detta året!? Jag tänker ta den chansen!
Men nu ska jag spela robinsonspelet, so long..



Smack !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0