Hooooow?

Jag vet inte ens vad jag ska skriva. Snart loggar man ut för jul, JUL? JULAFTON? Hur gick det till? Jag har inte mycket mer julkänsla än när det spelas en jullåt på radion. Dåligt samvete har jag också. Jag vet att min (enda) julklapp till Jonas är fin. Men en litenliten julklapp? Vi har sagt att vi ska hitta på något tillsammans, som att resa.. Men nu när det ska bli.... Thailand? Hm. Jag vet inte.

Igår jobbade jag, idag jobbade jag så ordentligt att sakerna tog slut att göra, vilket resulterade i att jag fick gå en timme tidigare. Helt okej eftersom det var mörkt när jag tog mig till jobb och hela tiden när jag tagit mig hem vid fyra så har det varit mörkt, men idag var det ljuuust vid tre, härligt!


Något som hände igår som jag inte berättat för någon är att jag trodde/helsäker att jag "drog" hela sidan på bilen när jag skulle köra ut från parkeringen igår. Älskling är jätteduktig på att parkera nära saker, och när den då stod brevid staketet, lite lagom morgontrött, kall och ja.. kanske inte så värst uppmärksam så lät det "srrrrohffff!". Fan helvetes jävla, tänkte jag, men tid till att kolla var det minsann inte. Ångest hela bilresan. Vilken jävla tur att jag precis innan helgen får reda på att självrisken är på 4500:-.. Underbart, jag kan ju likagärna sluta jobba om det ska vara sådan tur man har! Kom fram till jobbet, mörkt eftersom det är morgon.. Kunde inte se så mycket men det verkade inte ha blivit något. När jag skulle köra hem igår kollade jag, kunde inte se något... Idag, imorse, kunde inte se något. Idag när jag slutade, kunde inte se något och idag var det ljust ju! Så där kan ju helt omöjligt ha blivit något då. För när jag körde ut från fickan så tyckte jag inte att staketet var sådär jättenära.. Kanske har det varit något annat som skrapat emot, tex isklump under bilen, det vet man ju inte?

Imorgon ska jag jobba, börjar kl. 8 "som vanligt", fick massor av beröm idag, alltid trevligt att veta att folk upskattar det man gör. "Vivi, när du ska söka jobb ska jag verkligen rekomendera dig! Du är så företagssam, frågar så att du förstår varför man gör så och ser vad som ska göras!" Men imorgon är det ingen vanlig dag, för det är en halvdag! Med jullunch, egentligen blev jag bara inbjuden på lunch, men det gör inte mig något att jobba. De senaste gångerna har det mest varit så att jag gjort julklappar och det är ju alltid skoj. Idag har jag bl.a. slagit in chockladkartonger. Igår cellofanade jag (och gjorde) VIP korgarna, så det är ju inte så fel. Tror jag greppat närmre 150 flaskor vin, så det är ju inte helt dåligt pinkat..

Jag är så sugen på en lussebulle, men jag hade tänkt spara den sista påsen till julafton, fast det kanske är dumt, bättre att göra en ny sats? (;

Funderar på om jag ska bjuda in mig själv att följa med Mia imorgon när hon ska bygga sina naglar, det finns solarium där också, och jag hade behövt prata med Mias nagelfixare och solat. Ja, jag vet att jag är blek, haha. Nej, nu får det räcka. Jag ska ner och värma en lusebulle, eller två!


Smack !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0