Mellandagar är ruskigt lata men jag älskar det!

Jag och älskling har nog inte gjort något vettigt alls dessa dagar sen julafton, jo vi gjorde ett försök i Lördags, haha, se så det gick.. Well well, igår var också en lat-dag, slapp framför tv'n slapp framför datorn... Fast vänta, räknas det som slapp när det är förberedelser inför vår resa, njaa.. Vår lista med saker vi vill göra fylls bara på och jag tror nästan det blir en omöjlighet på två veckor. Såfall skulle vi haft två veckor utan hotell! Vi försöker komma på ett bra sätt med hur vi ska göra med alla pengar, kännslite fel att ta med allt kontant så den senaste planen var att vi ska göra tidsinställda insättningar var/varranan dag på visa korten. Så om något skulle hända t.ex. kortet blir skimmat/draget för många gånger (you never know!) har vi inte ala våra pengar där.

Påtal om skimming. Så i förra veckan, när älskling var inne på sin internetbank var jag hundra på att hans kort blivit just, skimmat. Så han fick snabbt som tusan flytta över alla pengar, för att två hundra delar senare komma på vad det var för mystiskt köp på en mack i Stockholm!?! När folk skimmar ens kort, så handlar de först något litet för ca 100:-, funkar det, ja då vet dem att nu går det att länsa skitet. Och kassörskan skulle nog inte bli lika förvänad om ett köp på 100:- inte går igenom än om du försöker köpa något för 50.000:- och det inte går igenom.. Haha, vi kom iallafall fram till att han hade handlat något på en bensinmack som hade en konstig betäckning.


Sitter hos älskling, men ska snart bege mig hemmåt hoppas jag. Ska iväg och handla med mormor idag, och det känns inte så lönt att köra hem till mig innan jag ska iväg, så jaghåller mig här. Fast magen börjar kurra och jag vet inte vad jag ska äta..

Påtal om något helt annat så måste det bli skidor nästa år. Om det så ska bokas nu i sommar!
Nej, dax att flumma vidare, mat näst-nästa!


Smack !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0