Jag lever inte.

Nej riktigt så illa är det väl inte, men det känns som om det inte är speciellt långt ifrån heller.. Jag bara undrar en sak, vart kommer allt jäkla host-slem ifrån? Hoho?

Min förkylning har jag nog snytit bort, visst nässpray är mysigt (nej inte mys) man får lättare luft med näsan. Men min luftstrupe försöker ta livet av mig. Min medicin vill inte riktigt hjälpa, läs: verkningslös, trots att jag öppnat en helt ny, med ännu starkare dos. Det gäller att inte tänka på att andningen knappt går runt, och att göra flera små-små andetag istället för att kippa efter ett stort härligt andetag. DET är jobbigt. När kroppen försöker ta död på en. Det är så det känns. Jag hade gärna åkt till sjukhuset, fått lite bra grejer och sedan åkt hem och vilat upp mig. Men sen jag var där senast och jag inte ens fick inhalera känns det inte alls bra att åka dit, veta att det tar kanske, 2 timmar och sen inte ens få bättre medicin. Plötsligt känner man sig inte så dålig, även om man är det.. Därför är jag sängliggandes så mycket det bara går.

Igår då? Igår var en piss dag, började med att jag och min lilla söta familj skulle till the one and only Ikea och äta frukost, får ett samtal som i princip idiot förklarar mig. 13.30 idag ska jag på möte.. Några timmar senare pallrar jag mig iväg, har man "lovat" något så har man. Tydligen var det bara från mitt håll som det var så, för där satt jag, helt jävla ensam. Fick dock andra bra saker gjorda, men återigen. När man är sjuk ska man ligga ner och vila. Speciellt om man har astma ska man inte anstränga sig.


Idag har jag jeans på mig, så jag ser anständig ut på mötet, har till och med dushat dagen till ära. Strålande som jag börjat kalla saker. Strålande GOD är sockerkakan mamma bakade mig igår. Ja, för jag hade namnsdag tydligen. Det är ju bara att tacka och ta emot ..

Igårkväll hade jag senare ett telefon samtal som lugnade mig lite. Men idag alltså ... Ja, jag vet inte vad som kommer ske.




Smack !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0