I'm gonna break this nut!

Jag som sa till Malin idag att jag inte skriver för någon annans skull, men detta är svårt. Mina vänner, ni kan inte ana vad jag gjorde igår, jag känner mig så duktig och för varje litet steg, känns det säkrare till nästa. Idag bara pang bestämde jag mig och det var egentligen inte så mycket till val. Göra vad jag kan och göra det bästa av det. Jag är ingen supermänniska men jag är jäkla bra. Visst, första gången blev det fel. Andra gången blev det klydd. Det har blivit en tredje, och en fjärde och tillochmed en femte om jag inte misstar mig helt. Och de sista har gått galant. Jag har inte alla svar i huvudet och ibland behöver man hjälp, men detta reder jag. Som jag skrev till Jonas imorse när det snurrat ihop sig för mig; (belive me, denna tiden kommer vara snurrig) jag ska knäcka denna nöten!

Känner mig stolt och är somsagt mindre orolig över morgondagen.
Har som svar om något blir struligt, alla gör fel.
Mina dagar är räknade.. Bokstavligt.


Efter min dag bestående av tidig uppgång (jikes vad trött jag var, kände mig som en tröttbulldog i ansiktet när jag gick nerför trappan alltså), telefon prat, postning av brev, möte, nya program i datorn och ännu mer telefon och inskrivningar i alla dess former ska jag äntligen gå ner och sätta mig och äta. Jag är seg i huvudet och hungrig i magen, grillat står på menyn. Ikväll kanske det blir fotboll, då blir det match-oskulden för mig. Konstigt nog har jag aldrig kollat på en hel match, varken på tv eller live. Så det ska bli spännande. Tänkte såfall gå förbi Sara och önska henne ha en trevlig semester tripp. Lagom avis med solen som är förväntad för hennes del. Men detta vädert som varit idag (okej, mindre moln är bättre) är helt ok. Varmt, ljust och minus moln så ... Thumbs up!


Smack !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0