Vi kommer inte längre än till hallen ikväll

Nu är jag hemma, hemma på Svensk mark och i Oxie.
För en dag sedan stod jag på Dansk mark i Haderslev.

Jag har haft det hur bra som helst, ska jag vara ärlig är det jävligt gott att bo på ett riktigt fint hotell och bara jobba några timmar om dagen, det är som betald semester. GOTT! JÄVLIGT GOTT! Bara för det känner jag för att kolla upp hotellet vi bodde på. Det var riktigt classy! Om jag förstår det rätt har det kostat nästan 2000 dk för mig att bo där. Inte så tokigt -om det varit i en storstad. Men denna "staden" hade 20.000 personer som bodde där och man körde igenom den på fem minuter. Haha! Men det var riktigt trevligt. Hade bra sällskap/arbetskamrater och det gör så grymt mycket.

Jag fick ett eget dubbelrum, taaack! Och gågatan till stan var precis nedanför med närhet till allt. Dock blev det "bara" 36 timmars jobb och jag är lite osäker på om traktamentet (de där 600 för att jag inte kan bo hemma) om det är för de tre nätterna vi sov där eller för de fyra dagarna. Hoppas ju på fyra :).


Det är konstigt att komma hem. Jao, det är själva stämningen. Haha, eller den stämningen som inte existerar längre? Jag vet inte och det är jobbigt. Det är jobbigt. Men det är lättare att gömma också.

Hade med mig min ipod så några låtar blev det ibland, så skönt att få komma på andra tankar. Måste få berätta om våra två timmar frukostar. Där var allt, och det var så fint, hela atmosfären. Kanske ska berätta lite om själva jobbet också. Vi hade fått uppdraget från Kvickly, det är motsvarigheten till Coop här hemma. 5 timmar om dagen skulle vi endast köra vespa, inte dela ut något eller sådant.

Så på morgonen satt vi två timmar på frukosten sen så vi studsade runt i Haderslev fem timmar, duschade och fixade sig sen blev det mat i staden :). Därefter mellan 20-21 blev det hem och i sängen. Haha. Verkligen betald semester. Ska jag berätta hur mycket jag slösade.....? Inte mycket. Vi fick själv betala all annan mat, frukosten ingick. Så det var lunch och middag jag fick fixa. På alla fyra dagar gjorde jag bara av med ca 280 danska. Ca 300-400 svenska. Jag tycker det är rätt överkomligt om jag får säga det själv.


Nu har jag packat upp och fått det mesta tvättat. Ikväll var det tänkt att det skulle bli tårta trots noggran planering med dag osv kom det saker ivägen :(. Kanske är det bara jag som är sugen på tårta? Fast jag är inte sugen på det, behöver kanske bara piggas upp lite? Fan vad deppigt det låter.

Eftersom det verkligen inte finns någon som helst struktur i det jag skriver kan jag likagärna berätta att när jag kom hem igår (älskling hämtade mig och hade dessutom tankat min bil <3) vid elva -kvart över. Hoppade jag in i duschen och sen somnade vi, blöta av mitt dyngsura hår. Så skönt, hemma i sin egen säng, med den man älskar.

Sandra och Sara kommer efter fem jag hoppas Malin också kommer förbi sen.

Min lön från Augusti kom inte i fredags. Men på måndag ska jag skicka in en ny lönerapport. Det kommer bli några timmar allt. Jag skulle egentligen ut och kolla på underkläder idag. Men det finns fan inget humör alltså. Det lär nog komma, blev lite kinkig i kroppen av igår. Det var rätt matigt. Var ordentligt hungrig, trött och KISSIG. Gud ja, över 12 timmar utan paus.

Läste på blogg.se att StinaLee fött sitt barn, har ju inte kunnat hänga med nu de senaste dagarna, men aw. Jag grät lite när jag läste, så fint. En dag blir det min tur! Nu ska jag försöka göra lite vettiga saker och komma på vad vi kan äta ikväll som är enkelt att tillaga. Pannkakor? Fy vad gott! Men måste kolla där nere först så där finns allt som behövs..

Smack !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0