Someone like me

Fifi nynnar på Use somebody, inte konstigt att den fastnar på hjärnan, haha. Har precis avnjutit pannkaksfrukost, idag ska Fifi få bestäma allt, i matväg alltså. Till lunch/middag ska det bli som hon själv sa igår "tjing-tjong-mat", haha och godis och lite chips ikväll. Varför? Hon var med pappa igår och han hade tydligen handlat jättemycket, men Fifi fick inget ...

I Fredags när flickorna var här nådde jag toppen av snorighet, härligt, I know. Vi hade mycket snack att prata om och skratt utdelades titt som tätt, vi hade det riktigt trevligt och mysigt. Ungefär vid tolv hade alla dratt sig på sina håll, älskling blev avsläppt av Sara och Sandra hos mig och vi gick upp och slocknade direkt. Jag var satans trött och mycket sjuk.

Sjukheten varade även hela Lördagen såklart, så det blev ingen utgång med Mås och co. som planerat ... Dock gick jag över en stund så vi snackade lite och åt lasagne, öppnade paket också såklart! Sen drog jag mig hemmåt och jag och älskling tog en runda i stan med bilen, han bjöd på twister och det var mycket uppskattat av min hals och astma! Körde hem till älskling och ställde bilen, sen bjöd Mia mig på svart rom. vadsom som gör att halsen och allt blir bättre är värt att testa, haha. 37% senare gick vi hem till mig, eller älskling gick och puttade mig på min cykel hem till mig. Är det vad man kallar vardagslyx?

Så var Söndagen kommen och jag mådde bättre med snorandet, (första natten gjorde jag igång på en HEL toarulle!) äntligen. Astman var dock värre och efter två timmar gjorde den ingen nytta längre. Men eftersom jag är inne på dem sista dosera i inhalatorn, kör jag på morgon/kväll. Så jag och mamma tog en liten runda i stan bara för att jag skulle komma ut lite. Dock kom illamående istället? Vi gick i tre butiker, pärlshopen, H&M och Åhlens. Sen när vi skulle till bilen kom mamma på att vi kunde äta på Orvars, perfa tänkte jag för jag kanske var hunrig. Efter tre kulor mos förstod jag att det inte berodde på hunger och när jag kom hem fick jag sms'a Sara att jag inte följde med till Sandra på kvällen.. Fick ett samtal med Malin också :).

Drack massor av vatten sen och det hjälpte lite mot illamåendet som tur var. Kollade på tv hela kvällen igenom och älskling kom på ett mini besök. Vid tolv (!?) blev det sängen och vid sex imorse vaknade jag av en ordentlig astma, ungefär i grad med att det är dax att besöka sjukan.. Dock tog jag medicinen och somnade om, och sov i två timmar, sköna två timmar!

Idag ska jag nog ha en kombi dag, vill inte sitta här inne hela dagen, när man gör lite enkla saker känner man sig inte så sjuk, men ingen överansträngning här inte! Ska duscha snart och passa Fifi medans mamma ska till läkaren, sen blir det nog mat. Nej, dax nu kära ni!

Smack !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0