MEATBALLS!

Idag har jag gjort något jag inte gjort på mer än 6 månader. Ja, det hade snart varit ett år sedan. Jag har ätit köttbullar. 5 stycken kunde jag äta. Jo, det känns konstigt. Känns lite sådär halvt-illa-mående nu. Ska berätta om övriga dagenförst innan jag går in något mer på varför jag åt kött.

Dagen började med att min klocka ringde 03.45 första gången, då var det dax att gå och kolla in Discovery, dock regnade och det var molnigt så jag och mamma gick in och la oss igen. Sen ringde klockan vid sju och väckte både mig och älskling.. Gick upp pussade honom hejdå, och sen övertalade jag pappa att cykla och handla bullar ;).

Nyduschad och in smörjd var det alltså bullfrukost. Skrev ut papperna till AF och begav mig, klydd med p-automaten. Ska jag berätta? Okejdå. Parkerade, gick till automaten, stoppade in en tia, stoppade in en till men den blev inte registrerad. Fan, man vet ju aldrig hur lång tid det tar på AF heller ... Kunde inte få ut mynten heller, nej inte någon av tiorna! Och även om jag tryckte på ånga knappen skrevs det tillslut ut en biljett, endast tio kronr som reggats. FAN! Tog biljetten och la den i bilen. Åtgärden om något gick fel med maskinen var att jag skulle ringa ett nummer, anmäla och bla bla bla, hur låter det helt ärligt? Så jag sket i det. På vägen till AF stöter jag osannolikt nog på en p-vakt! Hon hjälpte mig att ringa och sen fick jag prata med en snubbe som löste det med hjälp av mitt regnummer. så jag inte skulle få böter :). Nice!


Sen var det dax för AF, var där ca 10.10, jag var först! Gick in och pratade med en kvinna jag inte pratat med innan. Gick igenom mina meriter så hon kunde se att allt stämde som jag skrivit in på hemsidan. Sen frågade hon hur det gått och jag sa att det gått bra, att jag hade fått ett jobb. Hon kollade igenom mitt personliga brev, det var jätte bra likaså min meriförteckning och allt tjohejsan! Ska dit om en månad igen och se om jag hittat något mer. Ska nog även gå på andra "öppna" möten där man i grupp får träffa arbetsgivare och lyssna på dessa. Låter bra! Gick därifrån max en halvtimme senare och hade då en timme kvar av parkeringstiden. Klart jag skulle nyttja ;).

Körde till triangelns Åhlens och gick där, handlade värmeskydd och torrschampo för nödfall. Gick en kort men ack vilken tid inne bland sminket. Vill handla ett nytt läppglans (jo man KAN göra det till en big deal), hittade inget och kollade dagkrämer ist. till ansiktet. Hittade inget, sen var det dax att gå till bilen. Blev ett snabbstopp på Kicks på "B&W" också, sen på konsum i Oxie för jag var så sugen på äpplemunkar, till min stora besvikelse var det vaniljmunkar när jag bet i en här hemma. Fyfan vad det är äckligt! Så nu ligger två stycken sådana här hemma och ruttnar. Hoppas dom dör!

När jag kom hem sprang jag nästan direkt över till Mås och snackade ett tag med henne, man kan ju säga att vi hade lite att "ta igen". Haha, kul det vi pratade om. Jovissssst....!


Kom hem igen, åt en majskolv sen åkte jag med familjen och handlade hönsnät till Sofie (katten). Sen körde vi till ikea, på parkeringen gjorde dom reklam för under några timmars tid kunde man köpa köttbullar med MOS för 16 kr. Jag sa det att det är nästan så JAG hade kunnat äta det, kan man tänka sig att pappa sa att om jag ville ha de skulle han bjuda mig. Men det är nog för att det var kött. Så ja, sen satt vi i restaurangen och åt köttbullar jag och Fifi. Mamma och pappa drack kaffe och åt princesstårta. Sen nu är vi precis hemkomna ..

Känns lite konstigt i magen, hade jag ansträngt mig hade jag nog kunnat spy om man säger så ...

Borde städa lite på mitt rum. Ligger MYCKET kläder på sängen som ska vikas ihop och läggas in i garderoben. Det är så tråkigt bara ;p. Hoppas att Malin snart ringer, eller Carro :). Puh, blev en paus i allt skrivande, mamma ville ha hjälp med att sätta upp nätet, så nu är i stort sett hela trädgården in-nätad .. Allt för katten :).






Smack !

Kommentarer
Postat av: mallan

se inte så söt ut ;)

2009-09-02 @ 20:38:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0