En tårta ska bakas i slutet av månaden!

Det har jag lovat Malin, självklart tänker jag hålla det. Det står redan inbokat i min kalender. Svaret jag fick av Malin på sms löd ungefär såhär "ja, samtidigt som vi planerar på ledighets resa till utlandet, jag längtar!". Jo i hemlighet har vi funderat på det. Igår i några timmar var där en restresa för 2500 per skalle.
Det är sinnes vad vi borde åka!

Ja, det känns mycket bra med det som Saras och mitt samtal idag utmynnade i, vänskap.




Så, idag har gått mycket åt att prata i telefonen måste jag erkänna, en timme ca med Malin i morse, Nästan två timmar med Sara, 10 min + att jag träffade Måsen och sen ungefär 5 minuter med Sandra i telefonen.
Jo, självklart lite dagliga samtal från älskling också :).

Ikväll blir det en tösa kväll och det ska bli trevligt att träffas, i nästa vecka har vi redan bestämt lite saker som ska bli trevliga. Tar det när det kommer.

Kan berätta att eftersom jag inte kunde hålla mig ifrån bakningen idag, jag härmar Malin lite (hon gjorde dock kladdkaka och strömmen försvann så snacka om kladdkaka). Men bakningen. Tyckte det var lämpligt att inviga (ja skam på mig) boken med alla fina och underbara muffins, så idag blir det rosenmuffins. De skulle likagärna kunna passa in på ett bröllop. Men ja, de behövs lite finslip och att göra florsocker genom att mixa strösocker är inget jag rekomenderar, mycket klyddigt. Haha! Sen blir det kanderande rosenblad (är det giftigt att äta?) alltså, de är doppade i äggvita och sedan strösocker, så de blir fina och krispiga!
Och själva muffinsen, mums...

Älskling kommer snart, sen ska vi nog bara ta det lite lugnt tsm och ikväll ska vi flickor träffas och älskling kände inte för att följa med ;p. Lite förståeligt ändå.

Har duschat och BUS'at mig, så jag går runt här hemma i det tunnaste och minst åtsittande jag har. Pyjamas, haha! Men allt har nog torkat in snart, vill inte se ut som en Zebra. Åh, kanske lite ice age för min och älsklings del? Ska definitivt föreslå det! Annars vet jag inte riktigt vad jag ska ha på mig, något bekvämt känns det som... We'll see.


Smack !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0