Var det dig jag såg?



Egentligen är min rubrik rätt svår att läsa pga. typsnittet, men det är väldigt fint iallafall!

Tänkte berätta lite om igår nu när jag äntligen har tid att sätta mig ner och bara ta det lite lugnt.. Avfärden var vid kvart i åtta för min del, blev två timmars bil upp men dom timmarna gick fort. Väl där (ca 10.30) kändes det inte så värst mycket kaos, det var lite värre där inne. Sandra och henens vän (åh dåligt minne!) tog varsin vagn iallafall, jag och Malin tog bara varsin korg och satte i deras vagnar. Vid halv fem, kvart i, bestämde vi oss för att det fick vara färdig shoppat, då hade jag gjort av med minst, men jag kom också bara därifrån med en korg fylld. 700 kr ganska jämnt blev hela kalaset på själva Gekås.

Sedan hittade jag salt och peppar kar till mig i en guld och silver butik, smsade mamma och frågade om hon inte ville ge mig dem i julklapp, "jovisst" fick jag som svar. Julklapp till älskling, julklappar till Fifi, födelsedagspresent och lite till mig själv! Till mig själv handlade jag en bok, nya Kent-cdn, fem pack strumpor, tre pack tränings strumpor, 2x brämhults nypressade juice, halstabletter, en påse chips och plåster. Bilen var fullknökad när allt var inpackat. "Nästintill omöjligt" att få en tändsticka. Strax över sju blev jag avsläppt hemma och Malin tuffade vidare till Minnesberg. Helt slut, älskling avbokade ett träningspass till mig så vi bara slappade.


Åkte hem till honom efter jag visat "allt" jag köpt, somnade fort och har haft trevliga drömmar hela natten igenom. Körde hem vid nio och till elva hade jag bokat träningspass, kul att testa på "samma" pass fast med en annan tränare. Ringde även läkaren innan friskis och fick nytt recept på salva. På vägen hem från friskis blev jag skadat sugen på scones, med gramhamsmjöl! Körde inom coop och handlade det. Förresten har mitt medmera kort äntligen kommit! Kom hem och gjorde scones, god frukost!

Duschade och gjorde mig någorlunda klar, sen körde hela fam. Borg och fikade hos Malin, blev bara en microfika, men det går likabra! Gick in i den outlet butiken mittemot, exakt en sådan ljusstake som Jonas vill ha, 300;-, redan såld! Annars hade jag köpt den, till vårt framtida boende.. (Precis som salt och peppar karen).


Nu är jag hemma och ska ha en luuuuugn kväll, funderar tom på att låta tv'n vara av och börja läsa på min bok med en titel jag redan nämnt. Bara framsidan fick mig att ... köpa den igår. Läste inte mycket på baksidan innan jag bestämt mig.. Ska kolla vad cyberspace har för kul att dela med sig av sen är det dax att öppna boken.


Smack !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0