Meine-deine-schveine?

Just nu går pratet om Svininfluensan med stort S här hemma igen. Om hurvida man borde eller inte borde vaccinera sig. Mamma och pappa ska låta lillasyster Fifi vaccinera sig. Själv tycker jag fortf. NEJ. Men som jag sagt innan, jag ligger verkligen i riskgruppen nr 1 (astma och "nedsatt lungkapacitet"). Det är väl egentligen enda anledningen till varför det finns ett svagt ja inom mig. Samtidigt är nackdelarna så många! Den främsta är att det inte är testat tillräckligt mycket. Vem vet vad biverkningarna blir? Om jag ska tänka "extremt långt" tänker jag på om det kan skada ett kommande barn. Vem vet vilka missbildningar eller sjukdomar det kan komma utav vaccinet? Sedan är de det att det är bra för kroppen att själv bygga upp ett försvar mot det, men man vill ju inte gärna dö på kuppen av det hela. Tänk om man redan stött på sjukdomen omedvetet och byggt upp ett försvar? Tänk om man blir så extremt sjuk av vaccinet och i värsta fall inte klarar av det? Slutpratat, det väcker bara mycket mer frågor..


Någon som vill gissa vart jag varit idag? Ja, rätt! Ikea... Det blir liksom så när man vaknat och ätit, någon som vill med till ikea och äta? Idag bjöd dom dessutom på frukosten, ryktades om att det gått något larm som gjorde att där inte var så mycket folk? No idea. Efter Ikea körde vi till rusta och handlade julklappar till Fifi, sen körde vi till Stadium så jag fick bytt mina träningsbyxor, skönt! Sitter och funderar också över vad nästa träningskort ska bli för något. Tänker på allkort. Att jag får gå hur mycket som helst osv för ett fast pris, en engångssumma. Ska jag fortsätta såhär flitigt, kommer det löna sig. Men det handlar om 1700:- för ett halvår. Det är mycket pengar. Kanske önskar mig halva det i julklapp. Ikväll ska jag och Malin IndoorW en timmes baspass. Det är lagom. Har t-värk i axlarna och rumpen sen igår, haha..

Jobb ringde innan idag! Jag har fått ett specialuppdrag, kul va? :D Haha, berättar om det imorgon efter jag gjort uppdraget. Kan ge ledtrådar att det innebär media, vespa och kakor! Malin skrattade bara när jag berättade..


Smack !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0