Livet går vidare..

Jag är för trött för att ens hoppa in i duschen. För att göra något, känner mest för att burra in mig i mitt mysiga täcke och bara ligga där i sex veckor (då är praktiken slut). Jag känner inget för att gå till praktiken. Det enda jag känner just nu är ångest. Hur jag fortast möjligt ska få denna nya veckan att komma till sitt slut? Helst skulle jag vilja prata med Jenny om att jag behöver sluta tidigare, hur ska vi kunna hinna med vårt PA? Det är där ångesten ligger.

Och att ta sig hem från Sara om jag tänker att jag åker dit någon gång efter jobb tar en timme hem. Och redan nu är jag på jobb åtta timmar och sen två timmars kollektiv åkning, om dagen! Jag åker hemmifrån åtta och är hemma sju tidigast! Men om man tänker att jag åker till Sara så är jag hos henne halv sju, kvart i, är där i minst två timmar och sen ska jag ta mig hem, då är klockan tio och en halvtimme efter jag kommit hem, MÅSTE jag sova!

Det känns så jävla orättvist med vissas scheman som de har nu på praktiken, Mini, Sandra, you name who! De har typ en halv miljon timmar i veckan mindre på jobb än mig. Och alla andra som blir utnyttjade på detta sätt. Och när jag ändå är i gång kan jag ju berätta hur kort jävla pisse tid vi har på oss i skolan till PA, samt två veckor eller vadfan det var mellan sista praktik perioden och PA redovisningen! Jag funderar på att skicka ett mejl till någon högt uppsatt jävel om mina tankar om hur orättvisa förutsättningar vi har i olika arbetsplatser ang. praktiken! Nej FYFAN! Om du vet något namn man ska vända sig till så gör jag det, för jag orkar inte!

Är det inte passande att det stod i Cosmo (som det förövrigt tog mig fyra dagara ca att läsa ut) att vi tjejer bränner ut oss av alla "vara duktiga sysslor" vi har? Haha, skrattretande. Det är så in i helvetes sant!

Kan ju iallafall berätta något bra, igår gick jag över 15 000 steg på endast jobb! Jo, jag gick ca 300 steg från jonas busshållplats hem till honom också, men det är iallafall något bra. Dock skulle jag vilja veta hur långt det är. Så jag vill ta 3 km's rundan nu i helgen. Får se när det blir. Imorgon ska jag träffa Sara iallafall!

Nej nu ska jag tjocka mig ännu mer. Jag ska plocka fram mitt mörka choklad. Och på tisdag ska jag fan fixa skjuss till träningen för jag vill verkligen! Nej, hejdå för stunden.
Smack !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0