JAG ÄLSKAR OSS!

Det gör jag :). Idag har jag och älsklingen två och-ett-halvt-år! Helt fucking galet! Men så är livet ibland :).
(Måste bara påminna om att detta kommer bli ett låååångt inlägg, så om du inte är på humör för att läsa det nu, spara det!)

Vi hade egentligen inte planerat något till idag, förutom att jag tog ut min studiedag idag istället för i förra veckan, och älskling hade pratat och lurat sin lärare så han fick sluta tidigare, ajaj .. Hoppas inte Chrille läser detta! Hahaha :D.

Men för att något alls ska "make some sense" jag måste nog berätta från igår först ..

Onsdag, kära onsdag, onsdagar brukar vara rätt tråkiga, men inte min! Mamma hade sagt att hon skulle komma och hälsa på, plus att "imorgon" (idag alltså) skulle jag vara ledig! Så jag fick göra lite allt möjligt som vanligt på jobb, vilket är trevligt! Vid tolv kom mamma och fifi så åt vi lunch på gamla Tammys eller nya time-out (taaaaj-maut som fifi säger!). Vilket var mycket gott!

Snabbade oss tillbaka och mamma handlade lite på Lindex, sen gick hon på en ring någonting på guldfynd, eftersom hon tappade sin vigsel ring i sommras när vi var och sörplade kräftor min och Jonas familj på stortorget .. Men hon var rätt glad när hon kom från guldfynd, guldpriset har ju gått upp något ... GALET! Så hon kommer få en ring värd 400% (procentdelar!) mer än den hon köpte för typ hundra år sedan. Dock är det inte kul att bli av med sin vigsel ring, men de på guldfynd/försäkringen får skylla sig själv! Orkar inte dra hela historian varför ;P.. Detta kommer som sagt bli långt ändå :)..

Ja, sen rullade min dag helt enkelt på och tio över sex  gick jag ut, från butiken och tog på mig ytterkläder, sa hejdå till töserna och gick till min buss, som skulle komma om 16 min! GUD. Men jag måste få skryta lite ... gick 22 000 steg! Och det är verkligen HELT JÄVLA SJUKT BRA!

Var hemma sju typ, så åt jag, pratade med sara i en timme eller två, vi bestämde att vi alla ska ses på lovet på centralen klockan två, på måndag, mums på det säger jag bara.. <3. Jonas var på hockey och när den var "slut" körde han hem hit, såg på mina föräldrars sovrum och sen körde vi hem till honom och det tog ett tag innan vi somnade..?


Idag vaknade jag först svintidigt (06.35?) av Jonas klocka, som piper mig mitt i huvudet. Sen en gång till och sen märkte jag hur någon klev över mig.. Haha. Fick en puss och han frågade om han kunde ta pengar av mig, klart han kan, vi är duktiga och använder koder såsom "det är till en bulle i skolan, hann inte äta något nu..", fast han vågar inte erkänna att an är så jävla billig som 20 kr (tjugo svenska riksdaler!), för en underbar natt! Hahah ;). Nej, jag bara skojar!

Vaknade nio av att jag kände mig nästan helt utvilad.. (Kan man någonsin bli det förutom när man är sjuk och bara såsar framför tv'n hela dagen?) Och det var bara en halvtimme tills mamma skulle hämta mig... Kan verkligen inte säga att jag fixade mig, och det var en eller två dagar sen mitt hår sa HEJ till lite schampo (jo det syntes) men vafan jag skulle bara fixa lite ärenden, i stan.

Halv tio, eller kanske tjugo i stod mamma ute i deras vändzon och jag sprang ut, mamma satte på skylten och sen körde jag till jägersrocenter. Apoteket öppnades inte förrens om en kvart, så vi tog en runda på coop, alltid trevligt, bara mamma och jag <3. Sen när vi var färdiga där fick jag hämtat ut min jävla kortison. Denna veckan har jag lagt ut över hundra kronor på kräm, så surt! Ska kräva pengar av pappa. Sen sprang vi in på H&M och handlade, massor! Körde till Ikea och åt frukost, mums. Måste berätta, jag åt kött, eller ännu värre, salami. Det vet man ju verkligen inte vad som är i! Haha. Det luktade så gott .. men smaken var kanske inte helt ok, åt det iallafall.

Sen körde vi till forex så jag fick betala min vägskatt på 250:-, hämtade upp älskligen från hans skola och sen körde vi till mobilia, där jag och J sprang in på malmborgs för att handlad egenmixad mûsli, mumma! Undertiden var mamma inne på Gallerix och kollade tavlor (jag vill också?). Så jag ska fjäska. Kanske kan få en i julklapp av min inte så fruktansvärt snåla far längre?

Därefter körde vi hem till oss, när vi precis parkerat kom jag (se:SMARTA JAG!) på att vi saknade vår påse från coop med all mat! Och då kom vi på att vi glömt den på H&M vid kassorna, då hade den stått där i över två timmar och när vi kom dit, stod den kvar, både mamma och jag blev fascinerade medans Jonas bara log. Han körde ju mammas bil för första gången också. Så nu har han också kört den med hennes fräsiga kromade fälgar.

Väl hemma iallafall ("nu" är klockan ca 12.30)  åt vi lite, alltså en macka eller så. Testade tröjan jag fick från H&M, hur jävla stor som helst, höll på att drunkna i den fan :(..  Sen hoppade jag in i duschen och lite över två körde hela fam. Borg och Jonas till Mando och åt. Eftersom jag inte äter kött, eller håller mig ifrån det, så tänkte jag äta kyckling, säga vad ni vill, men jag tycker kött känns så .. ><. Vet inte om jag räknar kyckling som kött, egentligen gör man väl det. Men kött är så blodigt och så rått. Urk. Men jag kan ju verkligen säga att det märks att det är KÖTT dom är kända för, och inte kyckling, tur det. Alltså, om man vill äta stenhårt "grillad" kyckling, go there! Men allt annat var som vanligt, otroligt gott! Deras mixsallad .. i mitt hjärta!

Min kära familj åkte hem och jag och plutt gick till Lindex så jag fick hämtat min tröja som jag glömt där. Sen gick vi upp till bian, kände inte för det så vi vände på klackarna, gick in på EH så fick jag en freezer (och inte en jävla frapino, vad händer typ?) så gick vi till älsklingsbuss. Väl hemma hos honom fick vi lånat bilen så körde vi till H&M så jag fick byta min tröja, handlade även ett par knee high socks. I grått, tänker de, ett par svarta strumpbyxor, stövlar, och resten NAKET! Jesus vad jag är ... wierd annorlunda idag? Haha nej uuuuuuuuurk, bara för det kom jag på att tänka på en sak nu. Bytar genst ord! Annorlunda blir bättre! :).

Sen körde vi hem till J och mös med filmen vi skulle sett ikväll på bion men som blev TPB istället, filmen hette "Righteous Kill", och var mycket bra, men fan vad lurad man kände sig! Såklart grät jag, gör ju alltid det när någon dör i slutet av filmen och dom gör sånna jävla kärleksförklaringar för varandra, "oh, we were the best team ever..", bla bla bla, fu! Så är det väl ändå inte i den riktiga världen, för såfall är det falskt! Jag grät iallafall, the end.

Sen körde vi bort till träingen, wiho och sen blev jag avsläppt hemma. Så skönt att vi såg film och så hemma, okej, inget slår bio, men att kunna göra vad man vill hemma är so much better! Att kunna ta en kissepaus utan att behöva få halva filmen berättad för sig när man kommer tillbaka, halllllå?

Så nu sitter jag här. Har skrivit om mina dagar, nu ska jag bara leta upp alla möjliga bilder från typ två veckor. Kan inte fatta att det redan gått en vecka snart, det var förfan igår jag och Sara dampade över att vi inte ville på praktik! Hahah :D <3. Imorgon pluttan så ses vi ;*. Nej, borde verkligen snabba mig och komma isäng nu. Ska iallafall inte duscha imorgonbitti och imorgon blir det HEJ rosa bandet, för det är så på fredag och lördag. Tycker det är så fint! Den tankegång jag fått att "det spelar ingen roll om man är missnöjd med sina bröst, över att de är små/stora, tänk att få ta bort dem helt!" är bra. Ellerhur? :).

Nej, bilder var det! Tycks om rosabandettröjan på första bilden, så söt ellerhur?

                                                  
                                    


Såja! Måste fortsätta, alltså jag har inte handlat den där väskan jag pratade om, men får väl snart göra det. Bara det att jag gjort av med tusen kronor på inget vettigt alls på typ mindre än två veckor! INTE OK! Har inte heller handlat kjolen på  MQ, penga brist helt ärligt. Men imorgon ;). Eftersom jag är lite pro, har jag och mamma en deal om att jag ska få mina pengar innan alla andra ;*.

Och jag och älskling har börjat prata om vad vi ska hitta på när och om vi firar tre år i april eller vilken månad det nu är ;P. Såfall vill vi till något spa .. Men först måste jag bli arton för att få vistas där, vilket suger fett mycket! Men annars låter det mycket trevligt ^^. Har även pratat om London, men hej jag är fattig och betalar inte 7000 per person för en weekend! Åker man dit, måste man ju ha spenderings pengar också.. 

Elva är klockan snart och jag har inte ens bytat om! GOSH! Nej kära ni ...
Smack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0