Me vs. I

Min hjärna har gått på helspänn idag. Gråten i halsen och jag vet inte vad jag ska göra. Mitt psyke lägger av och jag ger upp. Men vad ger jag upp? Jag orkar inte tänka, för det gör jag för mycket och jag, jag, jag och jag. Hela tiden jag. Jag vet inte mer och min hjärna kramar åt den sista tanken innan jag går in i den enda vilan -sömnen. Som jag tom. fått tabletter till, för att jag iallafall ska kunna somna. Jag vet inte hur jag ska göra med något. Varför är man jämt så jävla duktig?

Detta är bara andra gången jag sitter och gråter idag. Det skulle kunna vara hundra gånger till, för det tär.
Jag hatar att inte ha kontroll, och jag hatar att vara under kontroll. När man är sjuk på alla andra sätt så märks det ofta, förkylning (snor och slem), Vinterkräksjukan (kräääääk) och ja, typ allt! Men eksem och astma, nej det märks ju inte mer än "lite" utslag på huden, och astma, vaddå, det kan man ju bara dö av? Hade jag haft en kräksjuka hade jag iallafall kunnat stanna hemma och kräkt fördigt tills man blivit bra. Det jag behöver är sol, och det finns ingen sådan här.
Det känns som att ingen förstår, men vad är eksem att förstå.. ? Vad vill jag ens att någon ska förstå?

Det enda som blivit bra idag är att jag bakat lussebullar. Typ.

Har iallafall skrivit färdigt  i min lilla bok nu och tårarna slutat rinna, så godnatt. Imorgon är en ny dag ....
Smack !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0