Lilla-syster 8 år

Herregud, jag vet knappt vart jag ska börja skriva, tror jag börjar från gårdagen.

Igår bestämde vi att det var dax att boka. Resan till London. Massor av olika flygavgångar, hotell och allt annat att välja på! Torsdag morgon, 07.20 lyfter vi från Kastrup. Jag och älskling. Det är om nästan bara en vecka! Vi bokade hotell via agoda igen, det funkade så himla bra i thailand, så jag tror absolut inte vi blir besvikna denna gången.  Hotellet ligger i samma byggnad som vetter ut mot Oxford street. Ja, vad jag vet är det den största shoppinggatan. Sträcker sig en bra bit kan jag lova. Och kommentarerna säger att Primark ligger i samma byggnad... Tycker det känns så himla bra! Alltihopa! Och att vi bokar så sent igen, haha, jag menar, hur långt innan bokade vi Thailand? 20 dagar tror jag det var. Denna resan nu, 9 dagar. "Alldelles underbart!" Och direktflyg, thank you!

Well well, idag då? Fifis födelsedaaaag! Gick upp med älskling imorse för jag har kommit på att jag är inte trött på kvällen när vi går och lägger oss, så sover jag så dåligt på natten med. Så vaknar jag/går upp vid 6 blir det nog bra. Spelade spel med Fifi och fixade hennes hår. Städade undan massor av rena kläder, sängkläder, papper som legat på skrivbordet och satte upp mitt spindel/myggnät, så nu kan jag sova med fönstert öppet, utan att oroa mig för spindlar! Sen körde jag och mormor till jägersro och handlade paket till Fifi. Massor av fina kläder. Och en liten petshop från toys. Vid 6 kommer mormor, jag, älskling, Mojje, Rita och Per, så blir det tååårta! Och landgång.

Älskling ringde innan för att kläcka ett frö hos mig. Intresseanmälan till lägenhet. Tror att de kontakter vi har, gör att vi snabbt kan komma iväg när vi känner att det är dax. Jag känner inte något tvång, men visst vore det kul med sitt eget. Att flytta ihop med älskling, vårt eget. Också är det självklart så att det hjälpt till i en annan fråga. Men, då MÅSTE jag ha ett fast jobb. Så nu gäller det att ligga i. Aaaaaah!

Nu hade jag tänkt bege mig till fam. Ljungs hus och börjat med maten, så vi kan komma hit här i skaplig tid (läs: inte försent). Om 45 minuter slutar jag dagens jobb, men det som iallafall är trevligt är att det är folk som mailar och ringer betydligt mer, det var som att allting kickade igång igår, Härligt.


Smack !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0