Tankar

Antingen så kan man köpa 6 st nya bilar av lite "billigare" verk, eller en lägenhet .. Och jag har redan en bil ..


Idag har jag hittat en bra lägenhet till älskling och mig...... På Onsdag är det visning...... Det är ett helt ok läge, lägenheten har en bra planlösning och vi kommer att göra om den så som vi vill ha det. Det är en bostadsrätt vilket betyder att man äger den, till viss del. Hyran är låg. 3/8 vån. Vaddå? Verkar det som om jag gillar den? Inte blir tanken längre ifrån en om man tänker hur snabbt jag kan göra mig av med ett lån. Men visst, det är bara lägenheten. Snabbt och snabbt, det är nått år. Men ändå, så mysigt det hade varit...

Så nu sitter jag med ett block framför mig och ska teckna ner alla utgifter man har. Detta pratade jag och älskling om i förra veckan redan att vi skulle göra, så man vet vad som blir över. Fast nu när jag tänker efter, två år till (i samma tempo) hade det tagit, fast det är utan renovering och utan möbler. Men det hade varit så skoj att kunna önska sig presentkort på Ikea till jul ^^.

Nej, åter till att räkna på försäkringar osv!



Smack !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0