Nanana, come on!

Igår var älskling och jag på visningen. Det är en bra lägenhet, mycket som ska göras, alltså mycket som vi ska komma överrens om. Jonas kommer från en familj som ser helt olikt på den som jag kommer från. Alltså, vi tänker olika rent materiellt. Haha, ärligt så förstår jag inte hur vi någonsin ska kunnas enas om något "stort" beslut. Som att köpa en diskmaskin/spis/ugn/what ever. Det dyraste som förvisso håller bäst, ja, men samtidigt. Hur många totalrenoverar en lägenhet när man är 20 och gör den med det BÄSTA som finns på marknaden? De som gör det skuldsätter sig tills döden. Typ. Ibland kan man göra saker litehalvdant och lugna sig lite. Jag tror inte vi dött av att vänta lite med köket tills vi känner att nu, nu kan vi lägga 50-60 tusen på köket, och så gör vi det precis som vi vill. Med alla pengar som krävs. Hade jag haft ett jobb där jag tjänat minst 20.000 i månaden året runt hade jag inte tvekat, men för tillfället gör jag inte det.

Detta går inte att diskutera med Jonas och då blir man frustrerad. Och jag med mitt humör, haha. Jag hade nog rivit mer i lägenheten än vad vi fått iordning.

Det är verkligen ett objekt att förändra precis som man vill, JAG VILL, men det finns praktiska saker som inte hjälper till speciellt mycket. Till nästa vinter t.ex. hur ska jag betala hyra/lån/möbler/kök? Även om det verkar (so far) att vi kan få ner priset, så är det väldigt mycket pengar som ska komma till. Och det verkar inte riktigt som att pappa ens är sugen på att låna mig pengar. Banken är ju inget alternativ precis.
Men det hade varit "priceless" att ha sitt eget.
(Det är värderligt hahaha ...)


Annars då? Idag var mamma och jag på studieresa till RosengårdsC. Spännande! Mamma fick ett par handskar i en butik? Sen körde vi hem och hämtade lappen med vad det är som jag är allergisk mot. Sen körde vi till salongen som gjorde mammas naglar och då kom tjejen på som jobbade där att jag får testa med en nagel. Så lite massa är på nu, så får vi se. Såfall ska en reaktion komma inom ett dygn ca. Annars bokar jag tid asap.
Påtal om "skönhet" handlade jag en ny ögonbrynspenna igår (?). Kan ha varit i Tisdags också. Iallafall så var den hård, torr och fast -riktigt bra! Har plockat mina ögonbryn mer och det blir bra tillsammans, tycker jag själv iallafall. Inspirationen är Linda som driver Lindas sminkblogg.

För någon dag sen så åt jag upp den sista lussebullen. Har ätit upp de två sista daimen idag, en pingvinstång och nu den sista snusklubban. Sen är allt mitt godis slut. Jag äter grooova mackor till frukost. Och jag ställde mig på vågen också för någon dag sedan. Det är iallafall helt okej.

Oj, längesedan jag skrev såhär mycket.. Ger nog upp här!



Smack !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0