Måndag = ta igen dag?

Idag har jag iallafall gjort något vettigt som jag tänkt ett tag att jag skulle göra. Avsluta ett bank-konto. Så nu har jag en bank mindre och några sillar extra i plånboken. Faktist är det inte bättre än så att de ska in på banken igen, bara det att det är en annan bank. Men att flytta pengarna kostade och det var gratis att ta ut dem, så why not? Det är enkelt att göra småval. Alltså många bäckar små..

Helgen har varit lyckad. Även om det var chans för kaos stundvis. Som tur var styrdes denne i rätt riktning och vi alla kunde njuta av Lördagen. Det blev mat på vår restaurang iallafall, vi fick snabba på lite bara, men vi jäktade inte precis, så det blev bra. Gick rundor inne på Tivoli, spelade och hade oss. Vi hamnade på en pub där jag drack glögg och de flesta utom chauffören och barnen drack lamumba (stavning?), det var iallafall väldigt gott. Uppvärmda tog vi en snurr till och vid åtta begav vi oss hem, hem till familjen Ljung där det fortsatte med Glögg och godsaker. Jag är innerligt glad över att våra familjer kommer så bra överrens. Man har ju hört skräck-exempel.. Haha.

Söndagen var lugn, jag, Älskling, Fifi och pappa åkte pulka först på backen här vid oss, sen avancerade vi oss och packade med pulkor och extra vantar och körde bort till golfbanan (inte på GB, bredvid). Lufsade uppför den stor backen och kastade oss utför. Så härligt och skoj! Sen blev det dusch och därefter fika hos farmor, Jonas farmor. Vid fem snåret begav vi oss till stan för att kolla in skyltningarna. Butiksskyltningarna var väl inte mycket att hurra för. Såg dock inte Hansa's. Älgskavsgryta erbjöd Lina('s matkasse) hos fam. Ljung. Vi sov även där och eftersom bilen står hos mig, fick jag åka med älskling i ottan hem.


För tillfället snöar det mycket ute, inte mest, men mycket. Tycker det är så härligt. Funderar på att arbetssätta mig med att skotta snö. Vad underbart! Älskar att vara ute när det är friskt och ljust. Ljust är det verkligen! För någon kväll sedan så (detta hamnar i guiness) gick jag hem till Jonas! Det var sent, men snön ljusar upp, mycket.

Nej nu måste vi bege oss om banken inte ska hinna stänga tror jag. Åh, det blev forex banken. Det blir bra, bra ränta!


Smack !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0