AAAH!

Igår var, en mycket bra dag. Jag fick tid hos tandläkaren (dock varken sköljning eller operation...) så där var jag vid 13.45. Efter det körde jag till Sve-dala, dit Sara och Mia redan ankommit. Malin var ju självklart också där (hennes hem #2). Sen när klockan var strax över 4, begav jag mig hem till älskling, så kollade vi lite hotell och sen bokade vi resan. Hit ska vi --> !!! <--. Därefter åkte vi snabbt som tusan, hem till mig så jag fick lite pengar med mig hela 8.000+ (internt förstår ni nog och det är GOTT). Så körde vi och betalade resan direkt. Så om 1 månad och typ tre dagar, aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!

Förstår inte varför jag och älskling gör bokningar så kvickt, men det är så jäkla härligt att veta, vi ska iväg! Det är betalt och allt! Så det vi har kvar är att 1, få rätt vecka. 2, packa. 3, växla jäkla massa trevliga pengar! Vi minns inte riktigt hur mycket vi hade med oss senast, men vi hade iallafall med oss gott om pengar hem (eller är det förträngt?) samt att vi faktist dök när vi var i Grekland senast och om jag känner Jonas rätt så kommer han (vi!?) inte banga något sånt igen.. hehe. Vi har även pratat liiite smått om en annan sak, men det lär väl märkas såfall :).

Sen om jag ska fortsätta med gårdagen så körde vi och åt, därefter handlade studentpresent till Jessica, det blev jättefint om jag får säga det själv och jag gick verkligen efter tanken att köpa något som man själv vill ha... Det "gröna" handlar älskling idag!

För tillfället ligger jag bara i älsklingsäng, vaknade av första ringningen imorse och har inte kunnat somna om sedan dess, så har legat vaken i snart två timmar redan.. Blir hämtad kvart över nio, så ska vi till Ikea och äta frukost då, jag, mamma och pappa.

Förresten blir det nog verkligen Ullared på Söndag, mamma trodde jag blivit så fattig nu när vi betalt resan, men eftersom man är sparsam så.... Är det minst lika mycket kvar som jag gjort av med på "kontot" ändå! Nej inte spar-kontot, leva-kontot! :D Påtal om ekonomi funderar jag starkt på att lyssna på min fars råd ang trade marketing (det han sysslar dagligen med), sälja och köpa aktier. Jag är ung och det hade varit helt ok att sätta av pengar i bolag som växer. Hade varit coolt att "kunna"/förstå/vara intresserad. Men jag känner inte riktigt att det finns tid till det just nu. Kanske till hösten. Vi är på väg mot en ny högkonjuktur vilket kommer ge vinst.

Uh, blev det segt nu? Kände också det. Halv åtta i morse svarade jag på de få (två) mail som trillat in under gårdagen, så nu ska jag strax spana om det finns något nyinkommet.. Senare-senare blir jobb och därefter Jessies student!


Smack !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0