Kanelbullar en onsdag ..

Idag är jag fortf. glad. För allt som har med körkort att göra (dock har jag ju inte tagit/fått det än). Men ändå :D.
Och jag peppar nog på folk nu att de vill ha sitt före mig ;).

Iallafaaaaall! Idag är det onsdag, när jag ko mhem från en jobbig praktik dag, krängde jag två ballerina kex, därefter såg jag att ETT kex innehåller 70 kalorier! Jag vet att det är konstigt och dumt att räkna. Men, det är 3,5% av rekomenderade dagliga intaget. Därefter tog jag två kex till. Och nu bakar jag och mamma kanelbullar, bara för att jag sa för någon dagsedan att jag var sugen på det. Så nu är det första jäsningen, bästa mamma!

Annars sitter jag mest och lyssnar på mamma, om vad någon sagt om att ge mig pengar och blablabla. Haha, totalt O-intressant. Dock är det aldrig fel med pengar med från en sida har det aldrig överstigit 500 kr. När jag tar studenten kanske det blir 550! Haha. Iallafall, inte så intressant.

Ja, fast nu har vi haft vårat dagliga kramandes, jag tror jag kramas för sällan, alla behöver en kram. Så vi brukar kramas, det är mysigt :).

Idag hade jag även tänkt att mamma och jag skulle köra hoj, men när jag gick hem från bussen påmindes jag om hur kallt det var ..

Tänkte även på vid hemgången från bussen att på när man var liten. Då gjorde man så simpla saker som ändå uppskattades, man kunde stå i solen och bara leka med skuggan, så lättroad man var då! Eller när man tog en pinne och lite presentsnöre och band fast, sedan sprang man runt och gjorde fina "mönster" i luften, så mysigt. Idag känns det som om det krävs så mycket för att göra en nöjd inom kreativitet. Jag hade nog inte blivit lika glad för att springa runt och flyga drake idag som jag var för tio år sedan. Det är sorligt hur snabbt tiden går.

Tittade på Fifi ordentligt idag, hon är så stor! Det var inte längesedan hon sov i ens famn. Undrar hur det känns för ens föräldrar när de själva tänker tillbaka så. Att det var sjutton år sedan jag själv var en liten plutt! Nej nu får jag sluta tänka så djupt och hjälpa mamma sätta ut formar ...

Flickor imorgon blir det bullfika!

Smack !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0