Guten morgen!

Måste börja med, har jag skrivit om helgen? Visst har jag inte?
Jag är såååå upptagen med mitt fantastiska liv!

I fredags var vi på genrepet av melodifestivalen, fick ett mycket bra tips på present till Jonas (Läs:fyra tips redan!!!). Iallafall, showen var precis som på tv, utom att där sprang massor av kameramän på scenen som man aldrig sett blivit filmade, grymt! Sedan själva låtarna, sådäär, lite speciella. Tyckte dock om Agnes kuliss mycket, coolt ihop!

Åkte hem till Jonas och släppte av familjen sedan begav vi oss till Henke för en riktigt chill fredag, mysigt.

Lördag, vaknade upp hos älskling och körde därefter till Toys'r'us, och handlade paket till fifi. :)
Sedan körde vi hem till mig, packade och körde till The Lodge (utnämnt till sveriges bästa hotell (?)). Där började vi med en fika och sedan fick vi vårat rum (bilder kommer!).

Därefter hade vi ca trettio min på oss att byta om till badkläder och svepa in oss i morgonrockarna och tofflorna och traska ut till själva spa'et. Måste berätta, naturen och allting som var uppbyggt var så fint!! Väl vid spaet fick vi basta i 20 min först, sedan duschade vi, gick UT till jacuzzin, satt där i 30 min. Sedan gick vi in, duschade och smörjde in oss med honung, blev insvepta i lakan och satte oss i bastun igen, så länge vi ville, sedan när man gick ut, sköjde man av resterna av honungen och sedan peelade vi oss med grovkornig havssalt. Så vi blev mjuka som barn!

Sedan var spa saken slut (tog ca två timmar) och vi gick och duschade på rummet, därefter somnade vi och vaknade upp lite innan middagen. Gick till lobbyn och fick hela fem rättaren berättad för oss (jonas med kött och jag vegetariskt). Sedan satt vi oss vid bordet där det redan satt ett par, ca 70 år. Och hade riktigt trevligt!

Det första vi fick in var en tesked med vindruver inlaggda i vitt vin med 36 mån lagrad parmesan "för att f igng smaklökarna". Mumsigt! Sedan fick vi in första rätten, en persiljerots soppa, så otroligt god och krämig!
Andra rätten var en svamp toast med vitkålspure, tredje var huvudrätten vilket var ett antal olika grönsaker och rotfrukter samt persilje"mos". Fjärde rätten var (kommer knappt ihåg!?). Jo! Ost, med hemmalagat knäckebröd och tomat, vanilj och citron sylt. Mycket gott! Sista rätten var ju efterrätten och det var choklad på krispig nötbottnen med en hallon shot.

Alla rätter tog mellan 30-40 min stycket, så vi satt där och åt i ca tre timmar! Sedan fick vi kaffe och te i lobbyn innan vi gick och slumrade sött :).
På morgonen vaknade jag tidigt, så jag stod i fönstert och kollade ut över landskapet en stund, så vackert, fridfullt, harmoniskt. Därefter var det dax för frukostbuffen som vi satt väldigt länge på....... Efter ett tag gick vi till rummet, packade det sista och sedan körde vi hem :).

Mös det sista av dagen hemma tsm, innan jag blev hämtad på kvällen och av saknad tog det inte mer än 50 min innan Jonas var hos mig :). Perfekt helg, helt underbart, tack älskling för den finaste julklappen! <3

Och ja, jag har inte tid att skriva mer om de andra dagarna, så det kommer kanske mer senare idag!
Smack !


Kommentarer
Postat av: mallan

vivi, du har blivit dålig på att uppdatera :(

2009-03-09 @ 16:32:53
URL: http://malinholmdahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0