Vi är inte fulla vi har pollenallergi!

Sådärja. Detta är helgen, helgen efter STUDENTEN. Tänk att jag tagit studenten, nu "ska" man vara vuxen.

Men det får nog dröja lite det där med att växa upp, även om jag sökt jobb idag, jo det har jag. Det finns lite olika saker jag ska göra nu när skolan snart har slutat...
- gå och lämna blod (har inte haft tid/åldern förrens nu!)
- skaffa mig ett jobb
- ta mitt fjärde körkort
- spendera tid med älskling innan han ska jobba resten av sitt liv :(



Ska iallafall berätta om studentdagen, ..
Dagen började med att jag och älskling sovit tsm, jag gick upp kvart över sex, duschade av mig snabbt och sedan fixade jag hår och mascara ;), åt lite frukost.. Älskling gick upp, cyklade hem till sig och skötte sitt eget. Undertiden fixade jag klart det sista såsom påklädning och packade med mig vad jag skulle behöva. 8.40 blev jag hämtad av Malin och hennes fader, mycket snällt. Och vi begav oss till vår andra Malin i klassen. Hos henne bjöds det på fin frukost buffe och champagne frukost såklart!

Vid elva ungefär började vi dra oss mot bussen och där sjöngs det och tjoades, men det var vår dag. Efter ytterligare tjoandes runt om i stan (jaja den korta runda vi hann gå) hamnade vi tillslut på gränden där vi skulle luncha tsm med Johan och Anneli, båda var försenade och jag måste frövrigt hålla med om att det var riktigt dålig planering på allt. Det tog ca en timme att få in maten och allting var ju förbeställt så det borde gått mycket snabbare .... Kasst! Men vi fick iallafall mat och det var helt ok. Sedan ville Johan och Annelie säga några ord men de visste inte vad de skulle säga så det gjorde en rapplåt, och körde den på gränden, verkligen plus i kanten på det! HAHA!

Sedan gick vi till skolan (några tog sig till lilla torg för de var törstiga, men där blev de inte insläppta .. Hm.Tog oss till skolan och vi var första klassen in, segt. Gruppfotografering och enskilld fotografering, vad skulle vi göra sen de kommande tre timmar vi skulle vara inlåsta? De vägrade att släppa in oss i sal 113, men vi kom in i en annan sal, sålänge. Där spelade vi lite musik och så, vi ville ju vara peppade som fan!

Tillslut kom någon smart person på att vi kunde använda nöddörren för att komma in i 113, så tillslut kom vi in där, skrev i varandras mössor och dansade och hade oss :). Där fanns ju även det "gömda" som vissa smarta personer lagt in dagen innan ;). Hehe. men klockan blev halv fem och vi bestämde oss för att gå ut i de allmännautrymmena i skolan för att peppa upp oss tsm med alla andra treor.

MP3EX, vi var första klassen ut och fyfan vad sjukt det var. Detta var dagen och nu blev vi utsparkade!!! Ingen mer skola, inget mer plugg, ingenting av någonting om man inte vill så. Sinnes! Det var en sjuk stämming och efter att alla blivit gratulerade av vänner, släkt och familj var det dax för påstigning i flaket. Hela flakrundan var sjukt kul och jag är lätt med på att leka student nästa år, haha! Efter ca 1½ timme (tror det.. ;P) blev vi avsläppta på skolan och där möttes jag upp av älskling, chaffis och en stoooor jeep, som var fint utsmyckad :). Åkte många rundor i stan, visslade, tutade och höll på. Vilken jävla stämmning, vilken dag!

Tillslut körde vi hem, eller jag blev avsläppt hemma och möttes av Mås och mamma (?), haha men det var kärt (för att ta ett Mia uttryck!). När jag kom hem så satt alla andra redan och åt, det är försteligt, var hemma efter halv åtta, hehe. Åt och pratade, (tack alla som kom!) och sedan blev klockan jagminnsintevad, så jag och Mås snålskjussade med Rita och farmor till Jonas. Jag var hos älskling medans Mås sprang iväg till Johanna. Men hemma hos älskling var det trevligt och jag hoppas han blev nöjd med sin present :).

Halv tolv kom pappa och hämtade oss, för att sedan köra förbi Carro och hämta henne och Theis och sedan mot Hipp. Hade trevligt där men vid halv tre (?) pallade vi inte mer, fötterna värkte som faaaan och vi var redigt trötta, så vi gick till Orvarskorvar för att äta "nattamaud". Vem kom bakom oss i kön om inte Sandra, Jonathan och Sandras kusin... För någon sa bara "men är inte det Vivi..?!", så vände jag mig bak och där stod Sandra! Haha så vi hade matsällskap och sedan gick vi och letade taxi, eftersom vi först skulle till Carro var alla gubbarna lite vresna, men det gick bra och vi hittade Sveriges bästa och roligaste taxichaffis, helt sinnes. Smilebanden dras åt bara man tänker på vad han sa, hans dans, vilket land han kom från och allting, helt sjukt kul! Släppte av Carro och Theis och sedan gick färden mot rapsåkersvägen (sjukt nog började han prata om emilgöranssonsväg (MIN VÄG!!!) utan att vi nämnt något om den, så han trodde jag åkte mycket taxi, haha!). Men väl hemma tvättade jag av sminket och sedan slocknade vi dirr.

Vaknade i lördes och mådde sjuuukt bra! Ingen bakfylla alls och det har jag aldrig varit med om... ! Drack ändå rätt mycket för att vara mig, men det var ju på hela dagen liksom ;P. Men igår gick åt att sova och vila typ hela dagen, så skönt! Men idag är det söndag och det är dax att det händer något :). Malin ska ringa närsom, sedan ska jag duscha och fixa mig och träffa Sara senare, iallafall som det ser ut nu, så det blir en helt perfekt dag! Men nu ska jag gå och äta vidare på mina rån, hoppas alla hade en helt sjuk(t bra) student, för det hade jag. Tack alla!

Och ja, bilder kommer, kanske redan ikväll! Sry att det blev mycket text, men allt skulle med ff! :)


SMACK !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0