Duktiga jag!

Det är fredag, ett samtal och jag åker. Men för att inte låta tiden gå till spillo, har jag gått igenom över 30 sidor på platsbanken. Blev intresserade av två jobb och sökte det ena. Den 11 Augusti har jag möte på arbetsförmedlingen. Det är liksom vad som händer just nu.

För snart en vecka sedan. Efter jag skrev förra inlägget fick jag det samtalet jag pratade om. När jag såg att det var pappa som ringde vågade jag inte ens svara. Utan jag fick det bekräftat från mamma när hon kom hem. Farfar dog på söndagen. Jag grät ett tag, när jag duschade och lite efter, sedan bestämde jag mig för att sluta gråta. Klart det är ju inte kul att tänka på det. Kanske är det som Saras mamma sa, "det är bättre man har kvar de bra minnena", för klart ångrar jag mig att man inte var där och besökte mer. Men så visste jag också att jag skulle ta det. Egoistiskt egentligen.

Veckan nu som varit/är har bjudit på lite olika. På måndagen var jag, älskling, Sara och Malin hos Jonathan tsm med Sandra och någon till, där grillade vi, spelade kotte och snackade och kollade bilder. Vi hade det hur mysigt som helst ..

Tisdags minns jag inte. Jo vi var hos älsklings farmor och åt sen lunch och jordgubbar, så gott! Ringde även Ericssons för att skriva in mig en sista gång (men vem vet?). Handlade även mat osv till Onsdagen.

Onsdagen bjöd på en alldelles förtidig uppstigning (tack mamma ....) eftersom AF inte öppnade förrens tio, men det har vi alla lärt oss nu ju. Älskling mötte upp mig på mobilia så körde vi till Bo01 och åt mysig frukost på EH. Sedan körde han till "jobb" och jag till körskolan för min första lektion med en 250 mc. Gick bra, och det är på G nu :). Sen efter när jag var svettig och sliten gick jag till AF och blev aktiv arbetssökande, samt bokade mötet. Hem och fixa sig sedan var det bad och grill med en del folk. Hade en trevlig kväll, men jag var rätt trött måste jag erkänna. Gick ändå upp innan 8.00 för att skriva ut CV liksom..

Torsdagen bjöd på ännu en körlektion om inte minst lika kämpig, det är tufft att krypköra och nu minns jag hur svettigt det var när jag tog mitt A1 körkort, galet! Om man tror man varit svettig och ansträngd behöver man köra mc, HELT BLÖT. Och på något sätt blir man extra stolt när man är sådär utkämpad... Sedan köpte vi Ice age biljetter och på kvällen blev det lödde och därefter landskrona tror jag det var. Det var iallafall jag, älskling och David. Trevligt :). Synd att inte Sara och Mia följde med för kvällen var helt lagom..

Idag, fredag. Fy vilken slapp dag, nästan så att jag skäms. Men det är brabra att jag kollat jobb osv nu, :). Ska väl ge mig lite fritid. Fårse vad som händer ikväll, natten är ung ...... (Eller så är det kanske dax att skriva in resedagboken och slänga upp Kreta bilder?)

Smack !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0