Things that needs to be done ..

Uscha vad trött jag var imorse när älsklingsklocka ringde 06.10. Jo för jag körde hem till honom igår-natt efter jag kört hem från Sara :). Vid tjugo-över-sex pallrade vi oss upp.. Och jag även hemmåt. Till min stora förvåning satt både mamma och pappa uppe i köket. Idag är det begravning.

Jag gick upp och skulle sova, men pigg som jag var, läste jag istället ut bubbleroom tidningen jag köpte igår. Sedan kollade jag in skånekartan jag fått på körskolan. Sedan la jag bort alla papper och sånt. Och bara gosade ner mig i sängen. Kvart i tio vaknade jag! Har sovit SÅ skönt sedan jag somnade i morse tills då. Sjukt :).

När jag vaknade och det var galet varmt i mitt rum, förstod jag att det var fint väder så jag tog på mig bikini direkt och sprang ut, fint väder, YES!

Måste berätta om igår .. Ungefär kl. 10 körde jag och pappa en runda bort till bokskogen (hela morgonen hade jag gått igenom mc körboken med kurvtagning något man slipper när man tar bilkörkort) iallafall. I bokskogen, eller på dess vägar rättare sagt övade jag då detta. Sedan körde vi till körskolan och pappa iväg på sitt håll. Och igår var första gången ute i trafik. Klart man är nervös, i snart två år har jag haft min mc och kört och det var nästan två år sedan sist det var någon bakom mig som klagade på vägplacering, hastighet, kurvtagning, faror som lurar osv..

Trots detta gick det nästan galant (om man bortser ifrån barn och en hästapålle). Så när jag var tillbaka på körskolan fick jag verkligen beröm att det var riiiiiktigt bra. Så gick vi in i deras lilla "hus" för att boka nya tider, då sa Kalle "ja, du har ju fått din uppkörning så vi får boka in någon till lektion"  jag bara "har jag fått uppkörning?!" Och det hade jag! HELT sinnes, jag blev så jäääävla glad! Så jag får väl någon till lektion i trafiken (kanske två tre st, max. Och en på banan iallafall. Tänk om jag klarar detta körkortet på första gången också! Det är helt sinnes och jag blev nästan så glad att jag grät på vägen hem. Kanske kan skylla på att PMS är på g och jag är lite känslig nu? Höhö. Men det är så sjukt! Om lite mer än två veckor, då har jag uppkörning, igen! :D 5.45 på körskolan, det är fan tidigt ... ;P

Men, efter nu jag har ätit mina bullar från ugnen med svettig (?) ost, ska jag ut i solen igen, fast nu tar jag tidningen, har jag berättat att jag har fyllt upp Fifis pool för att det är så varmt? SKÖNT! Och när solen gått tillräckligt i moln, måste jag kolla vädert och se om jag ska köra och tvätta samt damsuga min bil, för den är så smutsig :(. Sen måste den nog tankas också, suck! Bensinen låg på 12.50 billagaste igår, jises ...

Igår blev jag bjuden på Jensens mat av Sara, det var väldigt gott. Sedan när vi bara gick en kort runda i stan, handlade jag en mjukglass, med chokladströssel, SÅ GOTT! Minns inte senaste det var ...

Smack !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0