Vinnar-attityden!

Min mamma har gjort det igen!
VUNNIT.
Hon har alltid haft en jäkla tur eller vad man ska säga, är med i så n´många tävlingar att hon inte minns dem. Så när kuvertet kom frn Sydsvenskan, adresserat till Åsa ... Frågade jag om jag fick öppna det, från början hade hon vunnit två biljetter till släppet av twilligt, men den går inte längre så hon fick två biljetter till en annan film som snart har premiär. Samt dvd twilligt! Så nu slipper man gå och se den.

Egentligen är det nog så att alla dvd'er vi har hemma, har mamma vunnit på något vänster! Även om filmerna går att räkna på fingrarna så är det ändå kul. Vi har vunnit godistävlingar där vi vann jäkla massa godis, första pris i en tävling om lillefot, så jag fick en film och en stor dinusargosedjur. Sedan mammas och min vinstlycka i alla gosedjursmaskiner på tivolin, folketspark, all over, går inte att förklara. Vi kom alltid hem med påsar av gosedjur, och pappas miner (han tycker vi är så slösiga!) Haha, obeskrivligt.

Har tänkt på detta med lycka rätt mycket sedan vi började med psykologin, självklart börjar man ju studera sig själv, minnen, och stunder. Min enda slutsats är att jag är lycklig. Alltså, jag känner att jag har ett väldigt bra liv. Även om jag inte får allt jag pekar på (nu längre) får det en att förstå pengarsvärde, och vem har bättre lärt mig det än min famlij (host pappa).

Påtal om pengar kan jag berätta att jag fått 500 av mormor igår :). Och jag tycker pappa är lite snål som inte vill betala min skidtripp som antagligen blir av nästa onsdag. 50/50? Ohno. Pengars värde ...

Annars har jag fortsatt på religonen och kommit fram till att jag inte kan hitta mer fakta utan bubblar runt. Så jag har börjat leta info om barockens trädgårdar, intressant?  

Nej nu ska jag hjälpa mamma mosa moset! Sedan är det dax för mos och spätta, mums ......
Smack !

Kommentarer
Postat av: mallan

Vivian, man blir inte förvånad när din mormor kastar 500-lappar omkring sig till dig hela tiden. haha,

2009-02-12 @ 16:21:59
URL: http://malinholmdahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0