1'a December

Igår mådde jag inte bra, tränade på morgonen och sen låg jag mestadels i sängen och vilade med tv'n för att inte tänka. Att inte tänka på hur sjukt mycket och galet det kliar i mitt ansikte. Hade en paus från vilandet när jag, mamma och Fifi åkte till coop och handlade kläder till Fifi. Sen hem och vila igen, älskling kom på kvällen och strax efter tio gick vi och la oss. Tog en tablett mot klådan. Tabletten har även andra saker den "botar" och det är ju aldrig fel, därför sov jag riktigt hårt inatt. Vaknade inte ens av när älskling gick till jobbet..

Mamma ringde akut-nummert till hudkliniken (wow vilka rutiner vi har här!) och efter en stund blev vi uppringda och fick reda på vad läkaren sagt. Att vad min läkare visste så hade hon aldrig hört att man skulle sluta upp med protopic (min salva) innan influensavaccination. Så jag smörjde mig och åkte till vårdcentralen, fick sprutan. Har känt mig illamåenda osv. sen igårkväll, är riktigt varm i kroppen men det är av min salva, så jag vet inte om det finns något symptom från sprutan än. Armen som jag fick sprutan i har jag haft ont i två dagar tillbaka. Jag är nog inte frisk någonstanns!

Svullnaden runt mina ögon har gått ner ordentligt nu, såg sjukt ut innan. Såg ut som om jag hade två FETA blåklockor utan det blåa ungefär. Kunde öppna ögat till hälften, sen fick jag tvinga upp det. Har vilat mig nu sen halv tolv men snart är det dax att fixa sig, lite iallafall.. För om en kvart kommer farmor med tåget, ikväll ska vi äta julbord och jag hoppas att jag inte får några biverkningar nu, vill äta som en häst. Har gått och laddat i flera dagar nu och läst menyn om och om igen.


Smack !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0