Nu har jag "bara" en hoj ...

Måste ju börja med att berätta att igår, när jag skjussade tre par först till en fest, och sedan följde med älskling och hämtade dem gjorde oss 800kr rikare, VAR! Pengar är ju aldrig fel? Har ju gjort av med ungefär lika mycket nu de senaste dagarna på läkarbesöket, parfymen och lite krämer så det passade utmärkt. Jag hade verkligen en kul Lördag ändå om man säger så, man fick sig ett par goda skratt!

Idag då? Mest slapp, putsade lite på min 125'a innan, så idag blev den såld. Det kom hit en familj och kollade, de pratade lite och sedan bestämde de sig för att de ville ha den. De har aldrig gjort en sådan bra affär i deras liv, och kommer inte göra det heller tror jag. Den var i nyskick! Och mer än 10.000 billare än nypris, så fyfan för deras skull :). Det känns inte speciellt sorligt, som det gjorde med moppen. Utan det känns som om 125'an gav mig precis vad jag ville, och jag fick ju maxat den så den var ju slutkörd för min del ;P. Men det är ändå inte det viktigaste. Utan det är att det känns bra, den var felfri och allt var bra. Hoppas killen behandlar den väl..

Efter dom varit här körde vi bort till BMW banan ;), och lämnade blommor till Carro. Igår blev hon nordisk mästare i bmx, tror det var dam elite? Fy vad hon är grym :).

Sen körde vi hem, mamman och sonen kom och betalade samt vi skrev papper och sedan körde de iväg med den .. Sen blev jag avsläppt hos älskling och efter lite snack och häng där, körde jag, älskling och Mojje till strippen. Hände inget spec där så det roligaste var nog när vi körde därifrån och älskling har lite svårt för en när man flippar ut och sjunger med i alla knäppa låtar :). Men det är kul. Sedan blev jag avsläppt hemma .. Så sen hamnade jag här!

Har nog inte berättat att Jonas till 99% tänker köpa en hoj av Mia's (Jonas mamma)- jobbar kompis - pojkvän. Delade åsikter om hurvida hoj och körstilen som tillkommer till den. Men klart vill jag att älskling också ska ha kul och vara nöjd med sin hoj, men ...... Smaken är som baken och det enda jag vill är att jag inte ska behöva oroa mig för honom när han är ute och kör. Han oroar sig väl inte för mig precis .. Men det handlar om hur man vill visa sig för andra också. Jag har inte precis något jättebehov (rättare sagt inget alls ?) av att behöva få uppmärksamhet eller bli sedd för saker jag "kan" göra. Bara jag vet själv att "fan jag kan köra mycket fortare än alla andra på denna motorvägen", så räcker det för mig, om en bil vill racea vet jag att jag inte behöver bevisa något för personerna runt omkring för det spelar ingen roll, bara jag vet själv.

Där är jag och Jonas så olika.

Han älskar uppmärksamhet, på alla håll och kanter, så inte undra på att man är orolig och tänker på hur det ska gå. Som när vi började träffas i sjuan som han höll på med sin cykel då ..,  Att han kärat ner sig i en hoj som är liten också (han som klagar över sin längd!?) fattar han inte själv för han är upp över öronen förälskad. Jag älskar dig älskling och vill bara få hem dig i ditt nuvarande skick. Det handlar inte om vem som kommer fortast fram till kurvan eller vem som kör igenom den fortast, det handlar om vem som lever längst och tyvärr verkar inte alla förstå det.

Det går att reparera en bil, en mc eller en båt. Men det går aldrig att reparera en krossad människa. Ett tomt skal och det vill jag inte ha. I want All of You.

Usch nej nu känner jag att det räcker med att skriva här. Imorgon ska jag ringa till ex skolan och se om där är någon som jobbar, och sedan såfall försöka få tag på Thomas Bratt.. Well well ... Dax att dra sig nu!

Smack !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0