Somewhere we can be alone

Sådär ja, hemkommna och allt ifrån Småland. I Måndags var vi lediga från skolan och denna spenderades hos Sara med lite PA och mycket snack, som vanligt :). Lite senare kom även Malin och tja ... Sen var det som det var med hennes bussar och skit, ;P. Själv hamnade jag mitt i allt fotbollskaos när jag skulle köra hem, crazy! Väl hemma väntade älskling på mig så vi kunde säga hejdå..

I Tisdags hämtade vi Sara grymt tidigt, eller ja, kvart i åtta, sådär lagom peppade för att skriva ut en vepa, samla det sista osv .. Men vi fixade allt och en snäll tekniker hjälpte oss :). Vid nio kom Monica och då var vi precis färdiga i tid! Så vi packade in och sedan körde vi iväg ...

Halv ett var vi framme (efter endast en paus) och då var det tid för lunch, det var panerad fisk, fylld med räkor och räksås, gott.. Till detta var det potatis sås grönsaker och .... typ allt. Hela byggnade ägdes av IM, och det var väldigt stort, fint och stort rättare sagt. Efter lunchen (och efterrätten!) skulle vi gå och få våra rum, först ville de ge oss varsitt dubbelrum, men vad skulle vi med det till, vi ville ju sova någorlunda tsm, slutade med att vi hamnade i rummet Indien, men härliga färger.

Ja, så direkt efter vi plockat in våra saker, var det dax att se rummet och fixa till det, så vi fick börja med att plocka bort allt gammalt som satt där inne, sedan började vi knepa och knåpa..  Vid tre var det fika, så då fick vi det inställt i det lilla huset(rummet) vi jobbade i, sedan vid sex var det dax för middag, och då var det janssons för mig, eftersom det var vegetariskt, annars var det skinka och så för de andra.

Gick ut i museet och fortsatte där tills klockan var åtta och vi hade bara lite lite kvar att göra. Så vi sa att det fick vara dagens och sedan gick vi in på vårt rum, Sara och Malin pluggade lite och vid nio skulle vi se andra ave.. Så åt vi chips till det :). Seda gick vi in på rummet och det dröjde nog till tolv, innan vi somnade .. Först jag, sedan Malin och sedan jag och Sara .. Haha.

"Vaknade" 8.15, och det var tid för frukost, så det åt vi, sedan gick vi ut i museet (det låg ett litet hus mitt i trädgården och detta var museet). Gjorde klart det sista sista och sedan var det dax för förmiddagsfika, efter det gick vi till hemköp och handlade ostkaka, den skulle tydligen vara gudomlig (?). När vi kom tillbaka var det redan tid för lunch och då hade kokerskan gjort en vegetarisk gryta till mig, så snällt! Och det var så gott! Till efterrätt blev det faktist ostkaka, och ja, det är ju gott :). Sedan tog det lite tid men efter några hejdå och tackande så var det tid för oss att köra hem ..

Så vid kvart i två körde vi och sedan var vi hemma halv fem, och då hade vi precis som vid ditfärden ett stopp, på samma ställe faktist.. Men det var trevligt och Monica var väldigt snäll, :). Ja, vi fick ju en sjal och en ask också, som tillkommit i IMs produktion i Indien.

Väl hemma, packade jag upp lite, åt ostkaka, mums. Och efter en lång stund kom älskling, så bara tog vi det lugnt vid tv'n och så. Tills klockan blev nio och det var efterlyst, när klockan var halv tio gick vi hem till honom och somnade efter ett tag. Det har varit så tomt i min säng i flera dagar så det var mysigt :).


Klockan sex ringde älsklings klocka idag (ja det är priset över att få sova med honom nu när han har praktik ..). Så jag blev hemkörd en stund efter det och ni sitter jag här. Är rätt trött faktiskt..

Men idag är ingen vanlig dag (det kommer i nästa inlägg), och först vill jag sola, sedan lämna tillbaka min jacka från vero moda och en annan sak. Sedan är jag klar. Hem, duscha och fixa sig ..

Smack !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0