Never can, never will!

Idag, generellt har varit en tung dag, men ändå, även om man var riktigt trött när klockan var fyra och det endast ett fåtal av oss kvar i skolan, hade vi ändå trevligt. Jo, sista två timmarna idag var bäst! Men ska ta dagen från början...

Jag körde som sagt till skolan, mötte Sara (vår dagliga rutin) vi cyklarna typ och sen gick vi in. Hade "mentorstid" eller något, det var segt iallafall, men jag och Sara utvecklade våran PA ide lite och tänker snacka med Annelie och Johan nästa vecka antagligen. Fan vad stressad man blir av allt jävla PA! Alla som kommit på sina perfekta ideér, screw you! Nej det är jättekul för er, faktist. Men vi tänker ett steg längre med vårt PA, förhoppningsvis. Förstår inte hur vi ska kunna göra ett skriftligt arbete men våra kära mentorer kommer säkert på något!

Well, sen hade vi religon, saaaaammanbrott säger jag bara. Om Zaid visste att det var så jävla klyddigt, varför sa han inte det då? Nej han gav mig självklart den svåraste jävla religonen och hur deras universums teori ser ut. Han hånflinar säker inombords. SUCK! Fick iallafall en ide från min gamla ide då det är en vecka tills utställningen ska vara färdig och då förstörs halva mitt projekt för att min lärare inte varit tydlig nog. Vi har hållt på med detta i typ fem veckor, och tror det var åtta timmar i veckan, och det är bara expo tiden, för jag har för mig att vi hade 70 timmar på hela "projektet". Då vi har ett sammarbete om att göra en utställning (Expo) inom Liv&död temat. Så har vi sammarbete med religon och natur.

Därefter gick vi iallafall på en jäkligt välförtjänt lunch, är det inte makarongratäng då? Det är så fruktansvärt äckligt att jag har spytt av det, på riktigt.Dock var jag liten, men ändå. Minnen. Så jag åt lite sallad. Gick på Expo lektion 12.40 som varade till ca 16.00 för vi fick sluta tidigare. Fast egentligen ska vi ha lämnat ett utkast till utställningtexten, men den har jag inte ens börjat på! ÅNGET till tusen, ännu ett stressmoment, precis vad jag verkligen inte behöver! Idag fick jag iallafall färdigt allt vad jag ska ha skapat till väskan där utställningen tar plats. Känns riktigt bra, lite segt att jag bara har massor av text kvar .......

Iallafall tog jag bussen hem rätt lungt och skönt, passade mig perfa. La mig dirr i soffan när jag kommit hem. Sen gick jag upp och lade mig, hann precis bara blunda till kändes det som, sen ringde det här hemma, ingen som svarade, sen ringde det på mobilen så var det älskling. Om typ en kvart, tjugo minuter ska jag hoppa ur pyjamaskläderna och ta på mig något annat, sen cykla bort till honom och agera en trött och sliten flickvän som behöver ta det lugnt.

Och mina ögon tar kål på mig! Den senaste veckan har jag haft ca fyra olika krämer/salvor/geleér, you name it! Mina ögon trillar snart och ut och det jag vill minst av allt är att behöva återgå till solningen, tyvärr får jag nog inse att det kanske är det enda som funkar? Och all stress av skolan och övrigt tär ju så in i helvete. Jo jag har två prov, en inlämning och .. ja hela utställningstexten ska vara färdig. Men ändå.

Hihi, har precis pratat med Sara för att checka, och det blir inget dk för henne, lille plutten har fått feber! Så jag tycker synd om henne :(. Men vi ska iallafall bombsäkert träffas imorgon och vi kör hårt på vår trerätters middag! Nej nu har jag fyllt min kalender med läxor och tråk, så nu får jag cykla hem till älskling, vara social men samtidigt skriva en kladd av utställningstexten, och sen ska jag höra om vi kanske kan köra en sjukrunda bort till Sara!
Ha en trevligt fredagskväll alla!
Smack !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0