De sjunger om Gylleneår

Gör vi det? Vi tror så hårt på det perfekta, Jonas sa idag, eller nu ikväll när vi låg i min säng och bara pratade om allt vi kom på, att han vill ha ett välbetalt jobb och allt. Alla tänker faktist att pengar är lycka. Jag tycker inte det. Pengar kan förstöra så jävla mycket, mycket mer än vad man tror. Och bara för att man har pengar så är man inte odödlig, Bill Gates kommer också dö en dag, kanske regnar det på den. Man kan inte köpa allt och man kan inte köpa sig lycka, enligt mig. Självklart kan vissa köp verkligen ge en en kick, verkligen! Men det varar inte förevigt. Man är inte glad för sitt linne som kostat 700 hela ens liv. Verkligen inte. Men för stunden är det härligt. Penga hysterin är galen idag! Helt urspårad, men jag kan också säga att pengar underlättar, väldigt mycket. Men inte betyder det lycka ändå. Nej, pengar är något som alltid kan diskuteras men inte mer idag!

Påtal om pengar så kände jag mig riktigt hemsk idag. Mina eksem är ju helsjuka nu, jag har aldrig haft så hemska som det är i dagensläge. Och förra veckan läste mamma om en salva som passar -angeläget- en annan Veronica helt perfekt. Den heter XM, så mamma tyckte jag skulle testa det också. Vet inte hur många salvor och kortisoner jag testat och till vilket värde dessa uppnått, men som mamma sa, "man kan inte köpa hälsa, men man kan göra det bästa av det". Och idag fick jag nog den dyraste krämen hitentills. Köpt på hansas hälsobutik kostade den lilla tuben (inte jättejätte liten, men ändå liten) för 229:-.  Det är sjukt, tänk på folk som behöver saker till en själv, som man inte kan rå för att man har problem med. T.ex. glasögon och dylikt. Inte fan är där någon som ger en ersättning för det. Så jag känner mig hemsk för salvan men jag hoppas den funkar nu med!

Efter vi handlade den så gick vi till MQ, jag testade linnet dock i rosa, men wtf. XS = korvskinn som Jonas sa, S = slut, M = säck potatis och magen hoppade fram! Haha. Inget linne så vi gick till H&M för jag skulle kolla BH, men där var inte heller något spännande. Så det blev bara en svindyr kräm idag. Jo, mos på orvarskorvar till oss också, jag, mamma och älskling. Sen körde jag mig och J hem till honom, där vi såg prison break och sen skulle Jonas klippa gräset och det är inte kul så jag drog mig hem, undertiden bestämde han sig för att träna innebandy och jag hörde med Sara ifall vi skulle träffas.

Väl hemma läste jag igenom bloggarna jag har koll på, och skulle äta, så jag bad mamma göra pannkakor och orka att pappa slänger ur sig onödiga kommentarer om att "vad är det för skit att äta!" Så jag åt någon klyftpotatis som låg i kylen. Det är allt jag ätit idag. Två mackor, en potatismos och typ två små potatisar. Vadfan är det att leva på? Jo jag åt upp några godisbitar som var kvar från igår också. Men det var verkligen litelite. Well, sen gick jag upp, sökte information och letade upp bilder på lotus och brahma. Sen satt jag och målade lite med akvarell, fick nog fram en bild jag vill ha. Akvarell är så fint!

Sen kom älskling hit och han såg ensam mamma söker, medans jag låg brevid i sängen och lyssnade, samt skrev delar/utkast/kladd till de olika texterna. Det är så jag funkar, ibland kan jag verkligen inte, det står totalstopp i hjärnan, (ofta när jag känner mig stressad vilket jag gör vilken tid på dygnet som helst!) och sen ibland får jag ett ryck att bar skriva som fan och tankarna samt hjärnan samspelar och resultatet blir bra, annarsblir det bara krystat. Och det vill jag inte, krystat. Så jag fick fram texten om bigbang! Så nu har jag "bara" Hinduismen kvar. Och det är den klyddiga delen, om jag inte själv förstår allt, hur ska man då kunna förklara för någon hur det funkar? Och att jag valde att vara ensam gör det inte heller enkelt, för alla andra som är i grupper har nog med sitt eget och då blir det att jag bara sitter! För jag kan inte bolla tankar med någon!

Dock tycker jag det är intressant att vi fick såhär lång tid på oss, m. tanke på att jag är ensam och "hela" min väska är färdig, och det var tänkt att man skulle vara två stycken så borde alla andra vara färdiga före mig. Fast de kanske diskuterat för mycket, haha!

När EMS ar slut, gick vi ner älskling och jag, pratade lite med mian föräldrar och sen körde vi en runda i stan. Tycker det är så skönt med dig älskling, det vet du <3. Vi flyter på bra tillsammans och allting bara funkar! Är det för att jag får min vilja igenom? Haha. Nej vi har det så bra man kan ha det tror jag. Vi sa med det att vi aldrig haft några stora bråk, aldrig. Iallafall inte "bråk" som varat mer än 6 timmar. Vi bråkar inte till att börja med, vi diskuterar oftast när vi tycker olika, och vi tycker väldigt starkt ;P.

Efter stan blev jag avsläppt hemma så nu sitter jag här B). Kan ju berätta att jag varken simmade eller gick i skogen idag. Men jag har fått tillräckligt med hjärnmotion iallafall. Alltså ja, fan vad jag skriver mycket. Så nu ska jag avrunda med någon bild :).
Smack !

          

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0