Mornin'

Godmorgon.

Det har gått en vecka sen jag skrev nu, jises. Det har hänt en del kan man väl säga ...

I tisdags var jag hos min läkare Barbara. Hon sa att jag omedelbart skulle sluta på Lindex för att jag förstör mitt liv. Jag får aldrig jobba som har något med kläder eller möbler att göra (likaså som smutsiga/dammiga miljöer, parfymeri eller blomster butik). Jag har fått ett läkarintyg om att jag inte får vara kvar där och mina eksem samt astman har nog aldrig varit så hemsk, allt extra beroende på min praktik.

Vad är då det svåra? Varför slutar jag inte?
Det är för kul, jag trivs jätte bra även om jag har de längsta dagarna ever. Men är det värt min hälsa? Nej.
Jag tog några blodprover och fick några nya mediciner utskrivna. När vi åkte till apoteket såg jag att någon tablett låg på över tusen kronor, helt jävla sjukt. Jag har så många "jag får inte" att det inte är kul längre. Det enda som känns riktigt bra nu, det är när jag sover, jag är verkligen helt borta, så bra tabletter är det väl. Dock hjälper de inte mot hur jag ser ut. Jag ser ut som ett monster. Jag har varit i tre olika perioder av mina ögon "eksem".
Första: Det kliade och krämen hjälpte.
Andra: Jag blev svullen (folk frågade om, jag varit i bråk), det fjällade liiite och kliade.
Tredje (det jag är i just nu): Det kliar, är grymt svullet (ibland kan jag inte öppna ögonen, är fruktansvärt torrt, och fjällar till tusen!

Jag vet inte vad jag ska göra längre. Mamma och pappa kollar på sol-läknings-sjuk-semestrar för att jag ska bli bra. Men hur går det då med min praktik, hur mycket FÅR man missa? Varför är man så jävla duktig alltid? Kan man bara för en gångs skull skita blankt i alla måsten? För jag är så jävla trött på dem. Man ska vara glad när man vaknar, det första jag tänker på är hur jag ser ut kring mina ögon. Och om det är sol ute så jag kan ha mina solglasögon på, för då ser ingen det. Det känns förjävligt. Ingen annan behöver tänka så, men nej, klart som fan ska jag få det.

För att testa med allt nu, skriver jag upp exakt allt jag äter, vem jag träffar vad jag gjort under dagen, om jag duschat, om jag haft parfym, vilka smycken jag användt, hur länge jag suttit vid datorn, vilka krämer jag smörjt mig med. ALLT! Jag orkar inte. Hade behövt en fet jävla break från allt. Jag kunde inte ens ha lite mascara på klassfotot, mitt sista klassfoto.


Well, veckan har väl flutit på ändå. Tränade i tisdagskväll, det är alltid så skönt. I onsdags träffade jag Mås, så vi hade vår snackstund :). Torsdags inget spec. I fredags efter jobb lagade jag och älskling tacos och sen kom Carro och Theis så såg vi idol, spelade buzz, sjöng singstar. Vet inte hur längesedan det var vi träffades och det är riktigt synd ... Vi hade iallafall jätte trevligt i fredags ;*. Igår var det lördag, vaknade efter tio, var så jääääävla trött. Och sen spenderades dagen i riktigt chill tempo. Dock kollade vi resor och så, ... Fast när klockan blev.... fem - sex, då körde jag med mamma till Sara och senare träffade vi Mia och Mini så tog vi bussen till TH, där de handlade godis. Och sen tog vi bussen till Sara där vi såg "Tomten är far till alla barnen" och vi såg början av Beck, sen blev jag hämtad av mamma halv elva typ, ville inte ta bussen hem ensam sedan i söndags... Skönt att bara ta det lugnt och umgås :).
Idag är det enda jag ar uppskrivit i min kalender är att jag måste skicka in loggbok, prata med Sara och ringa Rita. Rita har jag redan ringt så det är avklarat, typ, fast hon skulle iväg så hon fick ringa senare. Annars ska jag väl mest fundera på hur jag ska göra med min praktik/ sjukning/ vad jag ska säga till alla och om jag ska söka ny praktik. Fan vad detta är invecklat.
Smack !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0