1-6?

1 till 6 besökare på EN natt, vad hände kära läsare? Tog er tid också slut?

Idag har varit en trevlig måndag, jag börjar greppa mitt läge och nu tänker jag återfå kontrollen över saker som inte är det lättaste i livet, problem. Problem som dyker upp härochvar och just nu är det mina hudproblem. VIlket det varit rätt länge. Tydligen kan det vara svårt för utomstående att förstå hur dåligt man mår över det. I början tänkte man "fan också, ännu ett eksem ställe", sen gick det över till en mer frustration, att vakna, se sig i spegeln och undra vem det är där bakom alla torra hudflagor, gör att man tappar förtroende. Man tappar lite av sig själv.. Sedan var det ett accepterings stadie, där man började strunta i det, vilket ledde till att man stuntade i det mesta. Nu är jag i fas två av accepterings stadiet, jag försöker lära mig att leva med det. Efter åtskilliga läkarbesök, krämer, kostnader, och inget händer.. Man tappar tron och lär sig leva med det, för det är det enda rådet jag får av alla läkare. "Det ligger i dina gener och du kommer leva med detta, det gäller att hitta en balans som passar dig". Vafan, jag vill inte leva med det, har jag TUR växer det bort. Jag är förfan 17 år, har alla anlag för atopiska eksem, för det är så det så vackert heter. Jag hade böjveckseksem som liten, har astma och hösnuva.
Det finns folk som har det värre, jotack. Men detta handlar om mig, och ingen annan än jag kan ta tag i det.


Nej, nu ska jag skriva något positivare, om idag dagen!
Måndag, -ny vecka, -nya tag ;). Började 10.30, vad kan bli bättre? Då hade vi Proektarbete, och duktiga som jag och Sara är, är vi redan haja på allt, typ. Sen hade vi lunch, då jag berättade (kommer inte ihåg i vilket sammanhang) att Jonas och jag pratat om förlovning .. :), och alla blev glada, och ville vara brudtärnor! Haha, kanske kommer det inte gå så snabbt. Men jag kan verkligen se mig med honom i framtiden och det känns så himla härligt! Seriöst och äkta.
Därefter var det Projekt och företagande, jag, Sandra, Malin och Cicci ska "starta" ett cafe, och det kändes som om jag hittade rätt saker så fort! Halv två var mamma vid skolan så körde jag till sjukhuset, inte ett dugg klokare, mer än att det inte var Lindex i sig som gjorde att jag blommade upp så hemskt.

Så när vi var färdiga där, körde vi till skivlagert, ja jag är så duktig och köper faktist album, speciellt när jag tykcer artisten är duktig, på ett eget sätt. Så jag fick Brittans nya cd, fast det blir julklapp, så just nu ligger den framför vår öppna spis. Sen körde vi och handlade mat, kom hem, åt, körde och handlade en brödrost och en ny bilbana. Jula sålde en för 299! Galet billigt, får se hur länge den håller .. Hämtade älskling och sen byggde vi ihopa banan och har kört hela kvällen, riktigt kul! Ibland bara måste man göra något knäppt, och det är så kul ^^. Och nu för en halvtimme sedan cyklade älskling hem ...

Om, OM, vi nu förlovar oss, med ringar och så, så får det vara 24 karat BIOguld, istället för vanligt 18 karat. Med tanke på att jag är så allergisk mot guld, så är desto renare guld desto bättre. Och antagligen en del dyrare, men det är ett annat problem!

Och imorgon börjar jag 15.10 (om jag ens har lektion) så på förmiddagen ska jag göra lite research till mitt vardagsrum, fixa mig finfin, och gå den enda lektionen jag har vilken är Natur, sen blir jag hämtad av älskling för vi måste direkt till Lund då vi ska se Bond, men innan bion det är det någon form av vietnamesisk mat där, trevligt! Nej, nu ska jag mejla Birgitta och berätta vad jag gjorde idag på lektionen..
Smack !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0